Historickou sezonu v Evropě již tradičně zahajuje povedený podnik Hockenheim Historic in Memory of Jim Clark, pořádaný na počest skotského dvojnásobného mistra světa. Závod oficiálního šampionátu FIA-Historic-Formula-1 přilákal na okruh Grand Prix čtrnáct perfektně připravených vozů ročníků 1970 až 1982.
Sportovní dění od prvních metrů tréninku ovládl Brit Bobby Verdon-Roe na McLarenu-Ford MP4/1B. Jedná se o vůz, se kterým Niki Lauda roku 1982 slavil svůj povedený návrat do kokpitu a vyhrál Velké ceny v Long Beach a Brands Hatch.
Se stejným modelem tehdy triumfoval John Watson v Zolderu a Detroitu a do posledního podniku sezony měl naději na titul mistra. Konstrukce geniálního Johna Barnarda byla jedním z prvních vozů F1, u kterého bylo při výrobě šasi použito dnes běžného karbonu.
Verdon-Roe, jehož tým Scuderia-BVR vůz připravuje, nadělil v kvalifikaci druhému Hartleyovi (Arrows A4) 1,7 sekundy. Druhou startovní řadu tvořili další dva dobří známí z historické formule 1, Richard Eyre (Williams FW08) a Nico Bindels (Lotus 87).
Překvapením kvalifikace byl výborný pátý čas Itala Cozima Turizia. Pilot, který v sedmdesátých letech slavil své největší úspěchy především na sportovních vozech, nastoupil v Hockenheimu na Heskethu 308E.
Nedělní závod byl na špičce jasnou záležitostí. Oproti Hamiltonově těsnému triumfu v Číně nebylo o druhém úspěchu McLarenu tohoto víkendu v Hockenheimu od prvních metrů pochyb. Poloprofesionál Verdon-Roe potvrdil svou sobotní formu a technickou převahu svého vozu
Po 16 kolech vyhrál s půlminutovým náskokem na Hartleye. O třetí místo se vyvinul krásný duel mezi Eyrem a Wolfem WR1 Petera Wünsche, který ve fotofiniši rozhodl ve svůj prospěch domácí pilot.
Druhý závod šampionátu se koná v polovině května v rámci znovuotevření RedBull-Ringu v Rakousku.
Výsledek prvního závodu FIA-Historic-F1, Hockenheim:1. Bobby Verdon-Roe (Brit.) McLaren-Ford MP4/1 16 kol |