Do závodu se kvalifikoval senzačně jako sedmý. Příští rok vyhrál svou první Velkou cenu a za další dva roky první titul. Německo, které do té doby žilo převážně fotbalem a díky dvojici Becker - Grafová ještě tenisem, se zbláznilo do formule 1 a na špici motoristického sportu se stalo rozhodující ekonomickou silou.
Schumacher, kvůli jehož závodním začátkům si otec musel vypůjčit pět set marek, se proměnil v celebritu, dnes vydělávající odhadem asi 75 milionů eur ročně. To díky kontraktu s Ferrari, který platí do konce sezony 2004, díky sponzorům a obchodním aktivitám. "Když budeš chtít, můžeš za nás jezdit až do sta let," navrhl Schumacherovi letos prezident italské automobilky Luca Montezemolo.
Německý perfekcionista naučil ležérní Italy pracovat. U Ferrari se při poledních pauzách přestalo pít víno a Schumacher na domácím okruhu ve Fioranu testoval, i když už padla tma - a to formule 1 nemá reflektory. Uměním dostat z lidí i vozu maximum Schumacher přivedl Ferrari v roce 2000 k prvnímu světovému titulu po 21 letech.
"Možná je někdo od přírody ještě rychlejší jezdec než Michael, ale on prostě vyniká v mnoha rovinách. Je to týmový hráč, který nás dokáže zkritizovat a motivovat," řekl o Schumacherovi technický ředitel týmu Ross Brawn. Za 173 startů ve formuli 1 zaznamenal Schumacher 61 vítězství. "Disciplína, to je klíč ke všemu," prohlásil.
Schumacherova cesta k úspěchu však nebyla vždy příkladná. Vyhrál závod v Imole 1994, který se dojel přesto, že při něm zahynul Brazilec Senna. Poprvé se Schumacher stal mistrem světa po kolizi s Britem Hillem, a to o jediný bod. V roce 1997 mu vzali všechny body za střet v posledním závodě s Kanaďanem Villeneuvem. Letos zvítězil v Rakousku až díky tomu, že ho na pokyn týmu pustil Brazilec Barrichello až těsně před cílem.