Oba závodníci mají mít ve stáji rovnocenné podmínky.
Švédský výrobce chce navázat na úspěchy z minulosti. V osmdesátých letech Volvo se svým 240 Turbo, kterému se přezdívalo Stockholmský taxík, porážel papírově lepší soupeře jako Jaguar XJ12 a Rover 3500 V8, stejně jako hejna BMW 635 CSI. S volvy tehdy jezdila kromě Švédů i esa jako Gianfranco Brancatelli či Johnny Cecotto.
Veliké boje s volvy si tehdy užili i Zdeněk Vojtěch a Břetislav Enge, slavný tandem soukromého BMW 635 CSI stáje Hartge, jejímž manažerem byl Václav Bervid senior.
Druhá úspěšná švédská vlna přišla v devadesátých letech, kdy typy 850 a S40 kralovaly britskému mistrovství. I když Prodrive na novém S60 již pracuje od začátku minulého roku, technické změny předpisů Super 2000 způsobily, že technici museli přepracovat nejen převodovku a zavěšení kol, ale i motor. Tyto nepředvídané změny jsou důvodem pro nedostatek času na vývoj.
"Zdaleka jsme neabsolvovali dostatek testů a vývojové práce," říká Dave Benbow, u Prodrive zodpovědný za "Projekt Volvo". "Teprve od října se technici mohli pustit do stavby nové převodovky. Myslím ale, že ztrátu během sezony dohoníme." Dva nedostatečně vyzkoušené S60 s pohonem předních kol, budou vystaveny převaze sedmi vozů Alfa Romeo 156, osmi BMW 320 a několika soukromě nasazených Nissanů. K tomu přibudou i hondy.
Sportovní šéf Volva, Olle Odsell, ale stejně věří, že výsledek ME je otevřený: "Pojede zde nejméně deset pilotů, kteří se mohou stát mistrem. Protože jsme ale nikdy s konkurencí netestovali poslední vývojový stupeň techniky ve stejný čas na stejném okruhu, budeme teprve po prvním závodě vědět, kde stojíme."
Nové Volvo S60 bristké stáje Prodrive, které ve dvou kusech pojede ME cestovních vozů. To se představí i v Brně, 18.-19. května. |