Obhájce prvenství Ogier hned po prvním čtvrtečním testu vystřídal v čele vítěze středečního prologu Mikkelsena. V závěru dne sice vedení ztratil, ale poslední test z něj opět udělal lídra. "Rozhodli jsme se použít opotřebované gumy. Raději ztratím nějaký čas teď, abych zítra mohl použít dobré pneumatiky," vysvětlil Mikkelsen změnu pořadí v posledním testu dne.
Nadvládu Volkswagenu umocňuje třetím místem Jari Matti Latvala z Finska se ztrátou 12 sekund na lídra.
Prokop ani v druhém dílu mistrovství světa neprožil dobrý vstup do rallye. Zatímco v Monte Carlu pro něj hned po první erzetě soutěž skončila kvůli poruše, ve Švédsku v úvodu první etapy a celkově druhém testu skončil ve sněhové závěji. Než se za pomoci diváků dostal zpět na trať, uplynuly zhruba tři minuty. Propadl se na konec výsledkové listiny, odkud se ve zbytku dne probil do třetí desítky pořadí.
"Naštěstí tam bylo dost ochotných diváků, kteří nám pomohli ven. Bylo tam ale taky dost takových, kteří jen koukali a natáčeli. Kdyby taky pomohli, mohl jsem být na silnici dřív," řekl Prokop. Jeho ztráta do konce dne narostla na 4:46 minuty.
V pátek je na programu devět rychlostních zkoušek, v sobotu závěrečné čtyři.
Švédská rallyepodnik MS v automobilových soutěžích po 1. etapě |