Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Spadli do rokle, „vařil“ se jim benzin, ale Zapletal s Ouředníčkem jedou dál

6 2010
Před Dakarem plánovali, jak znepříjemní život továrním týmům. Teď jsou Zapletal s Ouředníčkem rádi, že dokončili třetí etapu a chystají se na útok ze zadních pozic. "Ta ztráta vypadá hrozivě, ale na konci Dakaru nemusí nic znamenat," říká navigátor Ouředníček.

Ve čtvrté, povedené etapě se česká posádka s vozem Mitsubishi posunula na celkové 31. místo. Na vedoucího Peterhansela ztrácí šest a půl hodiny. Dvaadvacátá příčka ve čtvrtém dějství byla vzhledem k podmínkám maximem.

"Kvůli předchozímu dni jsme startovali hodně vzadu. Museli jsme předjíždět hodně pomalých jezdců a to nás stálo moře času. Naštěstí auto fungovalo úplně fantasticky," komentoval průběh úterního boje Tomáš ouředníček.

Když se "vaří" benzin
Ztrátu šesti hodin nabrala nejlepší česká posádka v průběžném pořadí kategorie automobilů v pondělní, zatím nejtěžší etapě. Na cestě do argentinské Fiambaly je překvapilo tropické horko. Teplota na slunci se šplhala přes padesát stupňů a celý rok spolehlivá technika nevydržela.

Tomáš Ouředníček

Tomáš Ouředníček věří, že na Dakaru 2010 ještě se Zapletalem neřekli poslední slovo.

"Přitom jsme vyrazili skvěle. Tato etapa se jela minulý rok v opačném směru, a my jsme v ní získali rozhodující náskok, který nás posunul na sedmé místo. Hodně jsme si na ni věřili a v prvních šedesáti kilometrech jsme předjeli hodně lidí, ale pak nám přestal fungovat motor. Rozdíl byl v tom, že před rokem bylo pod mrakem a na naši starší specifikaci vozu byly navíc dva chladící otvory," vysvětluje Ouředníček.

Česká posádka nejdříve netušila, co se děje. Po chvíli to zjistila - přehřátý benzin začal pěnit a čerpadlo ho nestačilo sbírat. Nedostal se tak až k motoru. Zapletal s Ouředníčkem každou chvíli stáli a čekali, až teplota trochu klesne. Pomalu se s Dakarem 2010 loučili.

"Už jsme si mysleli, že nedojedeme. Kromě horkého vzduchu tam byly samé vysoké duny, prudké výjezdy ve skalách a motor si ani na chvíli neodpočinul. Byla to vážně škoda, s ničím podobným jsme se na rallye nikdy nesetkali," popisoval Ouředníček.

Prvním průšvihem byl pád do rokle
Po druhé etapě, kdy spadli do rokle, potloukli kapotu svého Mitsubishi a ohnuli tyč řízení, přišla další, mnohem horší katastrofa. "Průšvih je to hlavně výsledkově. Ale všechno se podařilo opravit a jedeme dál."

Zapletalovo Mitsubishi v bivaku, Dakar 2010Posádka Zapletal, Ouředníček, Dakar 2010

Ztráta možná vypadá hrozivě, ale Zapletal s Ouředníčkem neplánují, že v rozlehlých pískových polích a skalách Jižní Ameriky budou pouze dojíždět daleko za nejlepšími. Proč taky, Dakar 2010 je stále teprve na začátku.

"Důležité je, že nás to psychicky nepoložilo. Čeká nás ještě deset etap a my máme na to, abychom ztrátu na nejlepší drželi na této úrovni a dál se nezvyšovala. Na konci Dakaru jsou rozdíly v řádech hodin mezi těmi úplně nejlepšími," věří Ouředníček, že při návratu do Buenos Aires bude zase s Miroslavem Zapletalem slavit na vítězné rampě.

Autor:






Grafton Recruitment Praha
ŽENY/ MUŽI DO VÝROBY OLOMOUC 113,-Kč/h

Grafton Recruitment Praha
Olomoucký kraj
nabízený plat: 18 500 - 20 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze