Czech Dakar Team měl v plánu testovat nové úpravy vozu pro nadcházející Dakar. "První etapu jsme se trošku trápili s nastavením podvozku, také nám první dva dny trochu tarokoval motor," přiznal Marek Spáčil. Tím ovšem problémy
neskončily, ve třetí etapě začal posádku zlobit navigační přístroj GPS, což ztěžovalo orientaci i hledání kontrolních bodů.
Výsledkem bylo pro zelenou tatru průběžné dvanácté místo, po překonání problémů však mohla doufat v posun vzhůru.
"Ve čtvrté etapě fungovalo auto výborně, předjeli jsme asi šest kamionů, ale před prvním kontrolním bodem jsme při předjíždění jednoho ze soupeřů najeli do díry, která nebyla označená v mapě. Vykopla nás, dopadli jsme na levé přední kolo, které ale bohužel zahráblo a ulomilo se v otočném kloubu," popisuje pilot a manažer Czech Dakar Team.
"Dopadli jsme až na kabinu, byla to strašná rána. Mám několik naražených žeber a zraněné koleno," dodal.
S kolem ležícím opodál musela posádka zapomenout na pokračování a počkat na asistenční vůz, se kterým se následující den po nejnutnější opravě dopravila do cíle. Po čtyřech etapách zůstaly jen rozporuplné pocity. "Účel testování byl splněn, ale je škoda, že netrvalo déle. Myslím, že jsme mohli být i do první pětky," lituje.
Soutěžní kamion i přes nehodu přežil v relativním klidu. "Budeme asi muset vyměnit kabinu, dopadla na jediný roh, který není vyztužený. Tím, že se ulomilo kolo, bude potřeba zkontrolovat celou nápravu. Jinak jsou už jen potrhané
plachty," mávl Spáčil rukou.
Pro méně zkušený zbytek posádky ve složení Jan Vodrhánek, Radim Kaplanek byly ruské tratě velkým křestem. "Na začátku si museli navigaci osahat, ale ani já jsem nebyl vyježděný. Postupně se posádka zdokonalila a dokážu si představit, že bychom mohli v tomto složení absolvovat i Dakar," přemítá Spáčil
Zároveň si pochvaloval úroveň celé Hedvábné stezky. "Tratě nebyly takové rozbíječky jako na Dakaru, ale náročné spíše na řidiče a navigaci. Líbilo se mi, že vedly po všech površích, lesy, loukami, pískem, savanou. Podle mě je to excelentní závod a má velkou budoucnost."
Olomoucký pilot ocenil i vítězství Aleše Lopraise. "Jsem rád, je to přece triumf tatry a českého závodníka. Ukázalo se, že tyhle auta mají na špičku a pořád můžeme sehrát důležitou roli," těší se triumfem kolegy, který za sebou nechal všechny tovární kamazy.
A jeho nová tatra za sebou nechala skvělou vizitku. "Je to trochu zvláštní auto, spíše už velká bugina. Určitě je zajímavé, technicky i vyvážením. Já ale zůstanu u našeho typu. Rád si jdu vlastní cestou, nemám ve zvyku někoho kopírovat," uzavřel Marek Spáčil.