Teprve v roce 2009 se Spáčil opřel do závodění naplno, i proto si prý vybral Tatru. "Liaz měl občas problém s náhradními díly, zato Tatra je koncepčně úžasný vůz," řekl Spáčil na tiskové konferenci v Praze. Dokonce se chystá konkurovat kamazům a dalším favoritům pouštního závodu.
Posádky Czech Dakar TeamuToyota 120 Land Cruiser Toyota 120 Land Cruiser Tatra 4×4 Tatra 4×4 Motocykl Yamaha Motocykl Yamaha Motocykl Yamaha Čtyřkolka Polaris Outlav |
Na start se chystá s novým odlehčeným vozem. "Pokusím se o umístění do desátého místa, zatím není vůz zcela odzkoušený, proto výš zatím nemyslím," vysvětloval Spáčil. "Závodní špička se stále rozšiřuje. Bohaté tovární týmy staví každý rok nová auta a ty starší prodávají soukromníkům, stále je to však technika na nejvyšší úrovni."
Tatrovka má nové tlumiče a motor Deutz. "Mělo by to fungovat víc než dobře," dodal Spáčilův hlavní mechanik a šéfkonstruktér Tatry Radomír Smolka.
S druhým kamionem Czech Dakar Teamu pojede posádka vedená Martinem Kolomým.
Do Jižní Ameriky míří i pražský radní
Ve Spáčilově týmu pojedou i dvě terenní toyoty. Za volantem automobilů se budou snažit pražský radní a poslanec za ODS Jiří Janeček, který minulý rok překvapil na Dakaru úspěšným absolvováním celého kurzu a miliardář Dušan Kunovský, který je většinovým majitelem developerské společnosti Central Group.
"Beru si 20 dní dovolenou. Je tam klid, žádné telefony, vlastně si odpočinu. Náklady celého týmu jsou 20 milionů korun, můj podíl táhne coby sponzor zastoupení Toyoty. Partnerů je více, ale důsledně dbám, aby nebyli jakkoli spojení s Prahou nebo mým poslaneckým působením," řekl Janeček.
Vedle automobilů a kamionů budou barvy Czech Dakar Teamu hájit také tři motocyklisté Martin Macek, Jan Veselý, Roman Krejčí. Podle plánů by měl být nejlepší Macek, který plánuje útok na desítku nejlepších.
"Na celý závod se nesmírně těším. Na letošní ročník jsem se hodně fyzicky připravoval, fitness, běh, pohyb jakéhokoli druhu. V soutěži nebudu za nováčka, a proto si dovedu představit, co nás všechny čeká," plánuje Macek.
Se Spáčilem se spojil také zkušený dakarský harcovník Oldřich Bražina, který usedne na čtyřkolku. Jako důvod spojení s velkým týmem uvedl Bražina náklady, jenž se mu díky tomuto kroku výrazně sníží.
"Náklady se rozmělní, ušetříme hlavně na mechanicích. Celkově přitom bude lepší a rychlejší asistence," vysvětlil k tomu Spáčil.