Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Časomíru pro triatlety poveze při SP ve Varech jezdec Rallye Dakar

Jonathan Brownlee na trati karlovarského triatlonu | foto: Martin Stolař, MAFRA

28 2017
Jak úspěšně připravit Světový pohár v triatlonu? Od přidělení prestižního závodu na podzim 2016 do Karlových Varů pracuje na téhle odpovědi organizační tým City Triathlonu poskládaný kolem ředitele podniku Vladimíra Malého. Triatlonový mumraj se v lázeňské metropoli naplno rozjede nadcházející víkend.

Co se pro organizátory nezměnilo, to jsou samozřejmě kulisy závodu. Karlovy Vary, dlouhá léta vyhlášené náročnými, avšak krásnými tratěmi, ve stejné podobě přivítají světovou elitu i v roce 2017. „Plave se na koupališti Rolava, cyklistika v lázeňském centru počítá se sedmi výjezdy na Zámecký vrch a běžecké okruhy budou v srdci největších českých lázní, kde se běžně procházejí po kolonádách pouze pacienti nebo turisté,“ připomíná Vladimír Malý.

City Triathlon 2017 v číslech

Startovní pole v maximálním rozsahu pojme ve Varech 75 mužů a stejný počet žen, na správný průběh závodu bude dohlížet 15 českých a 15 zahraničních rozhodčí, položí se tři tisíce metrů čtverečních koberce, umístí dva tisíce metrů bannerů a na tratě celého závodu padne 5 000 metrů zábran. Pro občerstvovací stanice se počítá s dvaceti tisíci litry vody (celkem 12 palet) a 800 kilogramy ovoce...

A velmi důležití jsou samozřejmě brigádníci. Pro zajištění bezpečnosti tratí a organizaci závodu je jich zapotřebí alespoň dvě stě a zde mohou pomoci Karlovaráci i přespolní, registrace brigádníků na jeden, dva, tři dny nebo do speciálního týmu Těžké party právě běží na www.citytriathlon.cz.

Co je proti předešlým ročníkům City Triathlonu Karlovy Vary naprosto odlišné, to je velmi pečlivý monitoring příprav nováčka mezi pořadateli ze strany ITU (Světové triatlonové unie) ve všech oblastech. Jiné jsou pochopitelně také prize money, které si ve výši šedesáti tisíc dolarů triatlonisté v Karlových Varech rozdělí. „A maximální podpora ze strany města Karlovy Vary, Karlovarského kraje a také státních institucí a ostatních důležitých partnerů,“ připomíná důležité pojítko úspěchu ředitel závodu. „Těch detailů je ale opravdu mnoho,“ dodává Malý.

Organizátoři si museli poradit i s pár speciálními požadavky. Stojany do depa jsou dle přesně daných parametrů ITU a na míru je svařují šikovné české ruce přímo v Karlových Varech. Pestrá bude také zásoba vlajek, pořadatelé očekávají velmi pestré startovní pole, což značí až pětašedesát variant.

V osobě řidiče časoměřičského vozu si pořadatelé City Triathlonu Karlovy Vary připravili jedno překvapení. Za volant usedne Lukáš Kvapil, známý to jezdec Rallye Dakar. „S Lukášem jsme se potkali naprosto náhodou díky dvěma společným partnerům - náš vozový park zajišťuje AAA Auto, a triatlonisté i on doplňují minerály díky pitnému režimu Bílinské kyselky. Jen špičkový řidič a profesionál s pevnými nervy dokáže jet technicky náročnou trať v Karlových Varech se závodníky, kteří se z kopců řítí i šedesátkou. A Lukáš naše požadavky splňuje beze zbytku. Navíc jeho příběh z Dakaru má pro nás rytířský přesah - fair play,“ připomíná Vladimír Malý.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze