Do konečných výsledků se nepočítá, ale rozhodne o tom, v jakém pořadí vyjedou posádky zítra na trať. "Od říjnové Rallye Bohemia jsem nezávodil, takže se moc těším, až budu na startu," říká Kopecký, kterého ve Škodě Fabia S2000 doplňuje Jan Starý. Při loňské premiéře dojeli těsně pod stupni vítězů.
Letos jste v jiné pozici než před rokem, kdy vás čekal první start s fabií, že?
Zas tak velký rozdíl v tom není. Snad jen v tom, že loni byla spousta lidí v očekávání, jak se uvedeme. Uvedli jsme se dobře, o to těžší bude loňský výsledek obhájit.
Po loňském čtvrtém místě a celkovémstříbru v seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) jste považován za favorita na vítězství. Jaké to je?
Lidí, kteří můžou vyhrát, je moc. Monte Carlo je specifická soutěž, při níž nevíš, jaké podmínky budou, jestli se trefíš do volby pneumatik. Aspektů, které můžou finální výsledek ovlivnit, je strašně moc.
Koho považujete za největšího favorita vy?
Pokud vydrží sníh, tak oba Finy mého kolegu Juha Hänninena aMikka Hirvonena z Fordu. Juho strávil minulý týden v Česku a moc se mu tady líbilo. Připadal si jako doma ve Finsku.
Před rokem zažila v Monte Carlu velkou premiéru Škoda Fabia S2000, tentokrát je netrpělivě očekáván debut Fordu Fiesta S2000. Řídit ho bude vicemistr světa Mikko Hirvonen. Těšíte se na vzájemný souboj?
Kdyby bylo na startu víc takových jmen, pro nás by to bylo jedině dobře. Při takové konkurenci se musíš snažit mnohem víc než na závodě, kde v uvozovkách jedeš sám. Jsem přesvědčený, že Hirvonen se zapojí do boje o nejvyšší příčky. Pan Wilson (šéf továrního týmu Ford) by nepustil svoje auto na závody, pokud by o tom nebyl přesvědčený taky.
V okolí města Valence, kde se bude závodit tři dny, dlouho byla spousta sněhu, ale v posledních dnech taje. Jaké podmínky byste si přál? Toužíte po sněhovém závodě?
Jelikož jsem z Česka, kde zimních soutěží moc nemáme, radši bych si přál asfalt. Ale pokud podmínky budou těžké, což se tady lehce stane, pro mě a pro Petra je to jenom dobře. Naučíme se nové věci a získáme zkušenosti, které se nám budou hodit.
Co si myslíte o úterním testu, který slouží k určení startovního pořadí?
Nikdy jsem se s tím nesetkal. Pokud bude na cestě sníh, spíš se bude taktizovat, abys nestartoval jako první a nečistil stopu. Nám se to stalo loni. Po první etapě jsme byli desátí a druhý den jeli na sněhu první. Sníh potom roztál, takže po nás jely i dvoukolky.
Stejně jako loni soutěž vyvrcholí nočními testy při průjezdu slavného průsmyku Col de Turini. Jak se vám líbí takový harmonogram?
Je to zajímavé. Poslední vložky jsou těžké, navíc leží u moře, kde každá zatáčka může být jiná. Jedna je suchá, na další za skálou může být led. Loni jsem si hlavně při prvních průjezdech připadal jako začátečník, letos to snad bude jiné.
Pomůže vám s radou nový člen týmu Nicolas Vouilloz, který pochází z Nice a tamní podmínky tedy dobře zná?
Nika znám dlouho. Je to obyčejný chlapík, který chce vyhrávat. Pro náš tým je velkou posilou. Co se týká rady, my tři posádky mezi sebou nemáme problém, vycházíme spolu velice dobře. Dokážeme si poradit.
Během zimní přestávky jste auto vylepšovali. O kolik je lepší než loňský model?
Takhle se to nedá říct. Testy byly stejně důkladné jako loni, najezdili jsme spousty kilometrů. Ale ukáže až samotný závod.
Na co jste se zaměřili?
Aby auto bylo co nejlépe ovladatelné. Jsme v něm jako doma, proto mu potřebujeme věřit.
Zatím jsme se bavili o úvodním podniku sezony, který otevírá IRC. Jaké plány máte pro celou sezonu?
Teď máte v plánu Monte, pak se uvidí. Budu respektovat rozhodnutí týmu. Každopádně v každém závodě se budeme snažit o co nejlepší výsledek.
Šéf Škody Motorsport Michal Hrabánek naznačil, že letos obsadíte víc soutěží IRC než loni. Prozradíte, které to budou?
Nechal bych to na týmu.
A představíte se také v Česku?
Určitě pojedeme Barum rally, která je součástí IRC. Pokud bychom v rámci testování startovali také jinde, budu moc rád.