Ve středečních měřených tréninkových jízdách byl nejrychlejší loňský zdejší vítěz a světový šampion Fin Marcus Grönholm na peugeotu. Schwarz se Škodou zaostal o pět vteřin. Německý jezdec se nejvíce těší na páteční čtvrtou rychlostní zkoušku, která měří rekordních 49 kilometrů. "I kdyby se jela jen na sněhu, tak bude extrémně rychlá, s rychlostmi okolo 190 kilometrů za hodinu," předvídá.
Švédská rallye je, vedle Monte Carla, jedinou soutěží mistrovství světa, ve které jsou povoleny pneumatiky s hroty. Další odlišností je noční stání vozů v krytých parkovištích, které slouží jako ochrana před vysokými teplotami. Ty v okolí města Karlstadu dosahují až - 30°C.
Téměř všechny rychlostní zkoušky se jedou na klouzavých, zasněžených nebo zledovatělých silnicích. Jezdci proto na nejméně přilnavém povrchu celého šampionátu využívají k udržení svého vozu na silnici, vedle kol s hřeby, i sněhové závěje na okrajích. Povinná je vyprošťovací výbava - každý automobil si s sebou veze lopatu.
Na trati o celkové délce 1552 km, je 17 rychlostních zkoušek, které měří 380,62 km. Meteorologové předpovídají poměrně příznivé podmínky - na pátek sněžení, o víkendu pak na místní poměry lehký mráz (-8 až -5°C). První "erzeta" startuje v pátek ráno po deváté hodině, vítěz by měl být znám v neděli před čtvrtou hodinou odpolední.
Německý pilot Škody Armin Schwarz při měřeném tréninku na Švédskou rallye. |