Kubica nezvládl start a propadl se z první desítky, ale poté by se na jeho jízdě chyby hledaly jen ztěží. Do boje o přední příčky se dostal díky strategickému rozhodnutí týmu nepřezouvat hned po startu na pneumatiky pro přechodné podmínky a posečkat, až bude pršet víc.
"Bylo to správné rozhodnutí," dobře ví Kubica. "Díky tomu jsem se dostal celým polem na třetí místo."
Moment z 21. kola, kdy Alguersuarimu ze stáje Toro Rosso upadlo přední křídlo, Kubicovi pořádně zavařil. Kvůli výjezdu safety car přišel o půlminutový náskok před pronásledovateli, a postupně se před něj dostali Hamilton s Alonsem. Jejich rychlosti nemohl konkurovat.
"To byl kritický moment celého závodu. Možná to pak bylo pro diváky zajímavější, ale my jsme přišli o stupně vítězů. Abych to shrnul: jsem spokojený s pátým místem, ale vzhledem k vývoji závodu jsem trochu frustrovaný. Mohl jsem stát na pódiu."
Na okruhu v Šanghaji nebyl poprvé v letošní sezoně Kubica jediným zástupcem Renaultu, který vířil vody závodu. Rus Petrov sice nějakou tu chybu opět udělal, ale po těžké havárii v pátečním tréninku se vzchopil natolik, že vybojoval sedmé místo. I jemu hrála do karet povedená strategie.
Rus Petrov dokončil svůj první závod formule 1 a rovnou bral body. A co víc, byl lepší než Michael Schumacher, kterého v závěru závodu v jedné ze zatáček doslova vyučil.
"Byl to dnes složitý závod a rozhodování o pneumatikách nebylo vůbec jednoduché. V tom jsme naštěstí byli lepší než ostatní," popisoval.
V posledních kolech před cílem byl Petrov jedním z nejrychlejších jezdců na dráze. Kromě Schumachera předjel i Webbera s vozem Red Bullu a zaslouženě si dojel pro premiérové body kariéry.
"Nevěděli jsme, jestli na gumách pojedu až do cíle, nebo ne. Ale zariskoval jsem, a jel zcela naplno. Před cílem se mi povedlo pár skvělých předjížděcích manévrů," vzpomněl na to, jak za sebou nechal dva zkušené matadory formule 1.
Tým Renault je v Poháru konstruktérů na pátém místě, čtrnáct bodů za Mercedesem Rosberga a Schumachera.
Výsledky Velké ceny Číny najdete ZDE