Ve Španělsku tak bude zakončena série tří asfaltových soutěží. Piloti Škody Didier Auriol a Toni Gardemeister se v okolí Lloret de Mar budou snažit vylepšit nepříliš příznivý dojem, který jejich dosavadní starty na rychlém povrchu vyvolaly.
Na San Remu sice Auriol získal díky dvanáctému místu první bod do hodnocení značek s fabií, ale na Korsické rallye se to zástupcům mladoboleslavského týmu nepodařilo zopakovat.
Francouzský exmistr světa skončil kvůli technické poruše již před startem, jeho finský kolega dojel jedenáctý.
"Španělská rallye nám opět poslouží jako test drobných vylepšení na voze, které jsme udělali na Korsice. Tam jsme viděli, že naše časová ztráta na špičku se o něco zmenšila, a věříme, že tento trend bude pokračovat," přál si vedoucí oblasti Motorsport Škoda Auto Petr Kohoutek.
Fabie mají totiž stále problémy s nedostatečným výkonem motoru, a proto zaostávají za svými konkurenty přibližně o jednu sekundu na kilometru rychlostní zkoušky.
Dobře naladěn se na start postaví zejména Auriol. Veterán světových rallye zde totiž již dvakrát vyhrál, naposledy před dvěma roky s Peugeotem 206. "Je to úplně jiná soutěž než ty dvě, které už máme za sebou. Tratě jsou tu širší a rychlejší.
Dříve byl španělský asfalt nejhrubší ze všech, ale v současnosti už je všude hladký povrch. Katalánská rallye se spíše podobá závodům na okruhu," přemýšlel Auriol.
Gardemeister věří, že španělské tratě budou Škodě sedět. "Ze zkušeností, které jsme zatím s Fabií WRC na asfaltu získali, už víme, že na hladkém povrchu je v zásadě dobrá a snadno se díky dobře naladěnému podvozku ovládá.
Možná že právě katalánské tratě jí budou svým charakterem vyhovovat nejlépe," dodal finský pilot. Katalánská rallye bude mít základnu v turistickém středisku
Lloret de Mar se servisní zónou v nedalekém městečku Vic.
Devětatřicátý ročník soutěže odstartuje v pátek a na posádky čeká osm klasických rychlostních zkoušek. Dalších osm erzet je připraveno na sobotu a v neděli uzavře program posledních šest rychlostních zkoušek, po kterých se celé pole vrátí na cílovou rampu v Lloret de Mar. Tři měřené úseky jsou úplně nové.