Není sice nejdelší, ani se na něj nenajíždí extra vysokou rychlostí - takové skoky je potřeba hledat ve Švédsku nebo Finsku. Micky ́s jump je ale rozhodně nejzrádnější, protože - jak říkají jezdci - hodně nakopává a člověk neví, jak vysoko poletí a hlavně jak přistane.
„Sébastien Loeb vždy radil prodat ho a projet pomalu, ale třeba Finové naopak doporučují podržet plyn na podlaze. Rozhoduji se podle situace - když ale vidím už při nájezdu davy fanoušků, nemám to srdce je zklamat a prostě neuberu,“ usmívá se Jan Kopecký
V čem je tedy Micky ́s jump záludný? Mulda ve tvaru velbloudího hrbu prudce vystřelí auto do výšky, takže i fanoušci na improvizované třípatrové tribuně z lešenářských trubek si mohou prohlédnout detaily mladoboleslavského závoďáku Fabia R5. „V autě se najednou rozhostí zvláštní ticho, protože do podvozku přestane bubnovat smršť kamenů.“
Těch je na Sardinii nepočítaně! „Na veliké rozjímání ale není čas, auto po nějakých dvaceti třiceti metrech začne rychle padat dolů a já musím sledovat místo dopadu. Když odhadnu nájezd, vrátím se v pohodě do stopy, auto ladně přistane a pelášíme dál do následující levé zatáčky. Horší to je, když se auto ve vzduchu stočí ke straně, navíc se převáží na předek - to se rovnou poroučíte do křoví, v horším případě rovnou do kamenné zídky, kde určitě necháte nárazník. Nebo hrozí i poškození chladiče nebo podvozku vozu,“ doplňuje Kopecký rizika skoku, kde můžete vydělat půl vteřiny nebo také rovnou ztratit celý závod.
Kopeckému se plný plyn na Micky ́s jump letos hodně vyplatil, protože i díky němu stáhnul velkou ztrátu, kterou na začátku soutěže nabral kvůli defektu pneumatiky. Na uprášených úzkých cestičkách se během dvou dní dostal z beznadějného osmého až na druhé místo v rámci hodnocení WRC 2. A celkově skončil devátý, takže získal dva body do šampionátu.
Jeho týmový kolega Fin Esapekka Lappi musel odstoupit z prvního místa kvůli poškozenému zavěšení své fabie, když trefil kámen na trati.