Zaprvé: změní se upnutí praporů na brankách, bude opět na bázi suchého zipu. Pokud závodník vrazí do tyče, prapor se na rozdíl od předchozích závodů odepne. "Škoda, že to nebylo už teď ve Val Gardeně, kde prapor málem urval Slovinci Jermanovi nohu," říká český kouč Tomáš Bank.
Zadruhé: zkrátí se skoky.
Zatřetí: v nepřehledných místech bude zakázán hrbolatý sníh, který například v Kitzbühelu uměle vytvářeli na Hausbergu či Steilhangu.
Začtvrté: reklamní banery podél trati budou pro případ nárazu z jiného, měkčího materiálu. To jsou okamžité změny.
V seznamu dlouhodobých opatření je i požadavek na výrobce vázání, aby převzali patent, ozkoušený z motoristického sportu. "Na motorkách jde o jakési airbagy na krku. Neznamená to, že lyžaři budou mít airbagy. Ale tentýž systém vypne v okamžiku pádu vázání," říká Bank.
Neprosadilo se naopak uplatnění armádního inteligentního čipu na vypínání vázání. "Firmy tlačí na to, aby ho armáda neuvolnila. Je pro ně příliš drahý."
Další doporučení zní: lepší je ledová než sněhová trať. "Na tvrdém sněhovém podkladu se příjemně lyžuje, jenže jakmile na něm spadnete, lyže se vám zachytávají do sněhu a lámou vám nohy," tvrdí Bank. "Led je bezpečnější: spadnete a kloužete se po něm."