Je více než pravděpodobné, že v něm o prvenství bude v evropské F3 bojovat nejedna tvář blízké budoucnosti Grand Prix.
Šampionát nabídne fandům pestré pole 32 jezdců z celého světa, kteří si napříč hospodářské krizi rychle rozebrali o kokpity tohoto finančně náročného mistrovství.
Jako nejjistější tip na zisk titulu platí 19letý Francouz Jules Bianchi. Synovec bývalého pilota F1 Luciena (roku 1968 třetí v Monaku a vítěz 24h v Le Mans) v F3 absolvuje druhou sezonu a již koncem roku 2008 přesvědčil o tom, že se výkonnostně dotáhl šampiona Hülkenberga. Jules dvakrát vyhrál a skončil celkově třetí. Také letos nastoupí za dominující francouzskou stáj ART, která mu poskytne vůz Dallara-Mercedes F308, se kterým ovládl všechny předsezonní testy.
Na okruhy se vrací jméno Tambay
V týmu Nicolase Todta mu budou šlapat na paty další tři mladíci s talentem k nepřehlédnutí, přičemž jeden z nich také nese velké jméno historie F1: Adrien Tambay, syn velkého Patricka Tambaye (vítěz dvou Velkýc cen za Scuderii Ferrari), má za sebou dvě skvělé sezony ve formuli BMW a otec se mu i pro letošek postaral o nejlepší materiál.
Třetím pilotem ART je vycházející hvězda z Mexika, výborný šampion F-BMW, Esteban Gutierrez, kterému se dá prorokovat závratná kariéra. Kvarteto týmu doplní Fin Valtteri Botas, který do F3 přichází z ormule Renault.
Na zkušené piloty vsadil druhý francouzský tým, Signature. Pojedou za něj rychlý 21letý Fin Mika Mäki (roku 2008 celkově 5.), Francouz Jean-Karl Vernay (roku 2008 osmý) a tým doplní nováček Tiago Geronimi z Brazílie. Stáj Philippa Sinaulta také použije šasi Dallara, do nichž ovšem zabuduje motory Volkswagen.
Naděje si dělá i chráněnec bývalého Schumacherova manažera
Velké naděje na titul mistra si jistě dělá i chráněnec Williho Webera, Christian Vietoris. 20letý Němec pojede za berlínskou stáj Mücke Motorsport, jejíž další tři Dallary-Mercedes osedlají hvězdy formule BMW Marco Wittmann a Britové Sam Bird s Alexandrem Simsem.
To, že evropský šampionát předčil dříve velmi silné britské mistrovství, dokazuje skutečnost, že zde i letos nastoupí dva špičkové anglické týmy. Trevor Carlin nasadí dvě Dallary-Volkswagen pro zázračného chráněnce RedBullu, Novozélanďana Brendona Hartleye (minulý rok špičkový jezdec britského mistrovství) a pro relativně neznámého Američana Jakeho Rosenzweiga.
Druhý Britský tým, Manor Motorsport, se konkurenci postaví s Dallarami-Mercedes pro Brazilce Cesara Ramose, Pedra Ferreru a Španěla Roberta Merhiho. Zvláště Merhi, vicemistr evropské F-Renault, poukázal špičkovými časy v testech na to, že bude jezdit úplně vpředu.
Dobrý dojem zanechala při testech i další francouzská stáj, SG Formula. Nizozemec Henkie Waldschmidt chce letos vyžehlit bledou sezonu 2008, stejně tak jeho britský kolega Jon Lancaster. Trojici s vozy Dallara-Mercedes doplní Ital Andrea Caldarelli, který se může pyšnit jedním testem Toyoty-F1.
Nechybí ambiciózní nováčkové
Zatímco se pilotům obou italských týmů Prema a RC dají připsat pouze role outsiderů, vzbudily dva nové projekty respekt u konkurence. Bývalý ředitel stáje Force-India-F1, Colin Kolles, se dal dohromady s Heidfeldovým manažerem Heinzem a založili stáj Kolles & Heinz Union, za kterou pojede mistr německé a japonské F3, Nizozemec Carlo van Dam. Druhou slibnou nově příchozí stájí je Motopark Academy, která vsadí na z britské F3 ostříleného Fina Atte Mustonena a Švýcara Christophera Zanellu.
Ročník 2009 evropské F3 nabízí ještě další velké jméno motorismu. Syn bývalého mistra světa v motocyklech a pilota F1 Johnnyho Cecotta, Johnny junior, postoupil po výborné sezoně v německé F3. S rakouskou stájí HBR ale těžko bude v tomto neuvěřitelně našlapaném šampionátu, ve kterém se pro české jezdce nenašlo místo, patřit mezi jezdce bojující pravidelně o body.
Kalendář Formula 3 Euroseries 2009
29/05/2009 - 31/05/2009 |
EuroSpeedway |
26/06/2009 - 28/06/2009 |
Norisring |
17/07/2009 - 19/07/2009 |
Zandvoort |
31/07/2009 - 02/08/2009 |
Oschersleben |
14/08/2009 - 16/08/2009 |
Nürburgring |
04/09/2009 - 06/09/2009 |
Brands Hatch |
18/09/2009 - 20/09/2009 |
Barcelona |
09/10/2009 - 11/10/2009 |
Dijon-Prenois |
23/10/2009 - 25/10/2009 |
Hockenheimring |
15/05/2009 - 17/05/2009 |
Hockenheimring |