"Všechno se zkomplikovalo. A hodně," posteskl si Semerád, kterému v Mitsubishi Lancer Evo IX naviguje Michal Ernst.
Pilot z Prahy rozjel sezonu parádně. Vyhrál ve Švédsku a byl třetí v Portugalsku, takže průběžně vedl. Po slabší bodové porci z Argentiny a výpadku ve Finsku bylo jasné, že první už být nemůže.
Mistrem světa se předčasně stal Novozélanďan Paddon. Semerádovou novou motivací se stalo druhé místo. "Zdejší výpadek ale znamená velkou čáru přes rozpočet," přiznal.
Ve Španělsku držel po první šotolinové etapě čtvrté místo, což by mu stačilo na to, aby zůstal druhý. Jenže osudnou se mu stala nejdelší zkouška soutěže, která měřila 45 kilometrů a vedla už po asfaltu.
Zhruba na sedmém kilometru si příliš zkrátil zatáčku a dostal defekt levé přední pneumatiky. V následující pravé zatáčce auto nezatočilo, ale pokračovalo rovně. "Jeli jsme po ráfku, který to nezvládl," popisoval.
V poslední etapě se Semerád do soutěže vrátil. Čekal na chybu některého ze soupeřů, aby posbíral aspoň pár bodů. Získal jediný. Ve výsledcích produkčních vozů mu patřilo desáté místo, celkově byl šestatřicátý.
"Bylo těžké se motivovat, protože vlastními silami jsem nemohl nikoho dostihnout," posteskl si. "Jen jsem čekal, kdo vypadne. Nemělo to smysl, ale musel jsem to zkusit."
Na přípravu pro vrchol sezony moc času nemá. Rád by hodně testoval, aby se v konečném pořadí vrátil na medailové příčky. "Ve Walesu nemůžeme vyčkávat, musíme být ve výsledcích nahoře," uvědomuje si Semerád.