Jediné drama se odehrálo hned po startu, kde Vettel bojoval o vedením hned se dvěma soupeři. Trvalo mu však pouhá tři kola, než nechal Fernanda Alonsa z týmu Ferrari a Nika Rosberga s vozem Mercedes daleko za sebou.
"Po startu to bylo těsné," sdělil na tiskové konferenci. "Věděl jsem, že zásadní je dostat se do vedení, kde se lépe šetří pneumatiky. Plánoval jsem, že se pokusím využít jakékoliv šance dostat se do čela. Poté jsem už cítil, že mám na to, abych všem ujel a šlo to skoro samo."
Vettel se nemohl nezmínit o nezvykle divokém průběhu Velké ceny Bahrajnu, protože se předjíždělo jako o závod. A to na okruhu, kde to v předchozích letech jednoduše nebylo možné. "Na cílové rovince byl silný protivítr, který ještě násobil účinnost systému DRS," vysvětlil.
V dalším průběhu závodu již jednička Red Bullu nemusela jet naplno, nemusela odírat pneumatiky svého vozu až na ráfky, nemusela využívat naplno otáčky motoru Renault. Stačilo kontrolovat stále se zvětšující odstup na soupeře.
"Myslím, že by to pro nás byl vítězný závod, i kdybych se hned po startu do vedení nedostal. Ale takhle bylo vše snazší," zasmál se.