Před zraky prezidenta Mezinárodní automobilové federace FIA Maxe Mosleye se na okruhu v Silverstone roztočilo třetí kolo světového mistrovství cestovních vozů. Tým Autodelta s vozy Alfa Romeo měl po druhém závodě seriálu v Magny-Course soupeřům z BMW co oplácet, a tak se opět čekal dramatický souboj mezi piloty těchto značek.
Alfám se v tréninku dařilo nad očekávání dobře, a tak se v prvním závodě seřadili na prvních třech místech startovního roštu Tarquini, Thompson, Giovanardi. Teprve za nimi Priaulx s prvním BMW. Tarquini si po startu kontroloval vedoucí pozici, ale hned za jeho zády se rozpoutaly velké boje.
Prilaux měl skvělý start a protáhl se mezi dvěma Alfami na druhé místo. Dvojice Thompson, Giovanardi se s ním však rychle vypořádala a odsunula ho zpět na čtvrtou pozici. Poté se pustili do souboje, při kterém se vozy mnohokrát tvrdě střetly. I přes potyčky se však pořadí nijak nezměnilo a vláček, tvořený čtveřicí rudých vozů, protnul cíl v původním pořadí.
Výsledky 1. závodu:
1. Tarquini (It., Alfa Romeo 156) 20:35.654 min., 2. Thompson (Vel. Brit., Alfa Romeo 156) -1.287 vt., 3. Giovanardi (It., Alfa Romeo 156) -1.626, 4. Farfus jr. (Braz., Alfa Romeo 156) -1.924, 5. Priaulx (vel. Brit., BMW 320i) -4.386, 6. Terting (Něm., Seat Toledo Cupra) -5.595.
Na start druhého závodu se prvních osm vozů z prvního klání postavilo v opačném pořadí, takže čelo startovního roštu patřilo jezdců Seatu v pořadí Plato, Rydell a Terting. Krásný start znovu předvedl Prilaux, který se dostal do čela závodu. Za ním bylo na trati hodně rušno. Nejprve Giovanardi ve snaze o předjetí dostal hodiny a ztratil několik pozic. Hůř na tom byl Garcia, který po smyku zůstal stát nebezpečně uprostřed trati a ještě k tomu v protisměru.
A aby dramatických situací nebylo málo, tak s podobným problémem se předvedl ještě Huff na Chevroletu. Pro Chevrolet byl víkend vůbec smolný. Larini po havárii v prvním závodě do druhého neodstartoval, Menu ze stejného důvodu startoval z boxů a vše završil problémy právě Huff.
Protože nestandardních situací bylo na dráze příliš mnoho, vyrazil na trať safety car, který po dvě kola vodil startovní pole. Hned po restartu havaroval Thompson, když dostal bodyček od jednoho z jezdců Seatu. Jeho stájoví kolegové se drželi na páté až šesté pozici, v čele stále kraloval výborně jedoucí Prilaux. Ten si vytvořil dostatečný odstup od dvojice jezdců na Seatech – Rydellem a Platem.
Plato postupně ztrácel, a tak se za ním brzo seřadili D. Müller na BMW a dvojice rudých vozů – Tarquini s Farfusem. Pak však doposud skvělý Prilaux v zatáčce probrzdil a s poškozenou pneumatikou musel do boxů. Do čela se znovu dostal Rydell a za ním na druhou pozici týmový kolega Plato.
Tarquini s Farfusem se mezitím dostali před D. Müllera, ale na druhý Seat už zaútočit nestačili. Šťastný Rydell tak získal pro značku Seat první letošní vítězství. O malé drama se ještě v závěru postaral T. Coronel, který cílovou pásku protnul s hořícím vozem a pořadatelé měli s uhašením plné ruce práce.
"Tento víkend jsme odvedli opravdu dobrou práci. Náš kvalifikační výkon byl skvělý. Body mohou sice naznačovat, že mistrovství je znovu otevřené. Ale je třeba si uvědomit, že BMW vezlo o 70 kg zátěže více," tlumil nadšení po závodě Gabriele Tarquni.
Čtvrtý díl seriálu MS cestovních vozů se uskuteční 29. května na Imole.
Výsledky 2. závodu:
1. Rydell (Šv., Seat Toledo Cupra) 21:43.465 min., 2. Plato (Vel. Brit., Seat Toledo Cupra) -4.709, 3. Tarquini (It., Alfa Romeo 156) -5.049, 4. Farfus jr. (Braz., Alfa Romeo 156) -5.557, 5. Gené (Šp., Seat Toledo Cupra) -6.712, 6. Dirk Müller (Něm., BMW 320i) -7.239
Průběžné pořadí MS jezdců:
1. D. Müller 32 body, 2. Tarquini 30, 3. J. Müller 27, 4. Priaulx 27, 5. Farfus jr. 21, 6. Thompson 20, 7. Rydell 19, 8. García 19 bodů.
Průběžné pořadí MS značek:
1. BMW 81 bodů, 2. Alfa Romeo 75, 3. Seat 60, 4. Chevrolet 16, 5. Ford 2.