Dominance španělských vozů byla taková, že na konkurenci, reprezentovanou v tomto případě pouze německou značkou BMW, zbyla jen poslední bodované pozice.
První čtyři místa ale v obou závodech náležela výhradně jezdcům Seatu, kteří zcela opanovali brazilský okruh a nakonec i stupně vítězů.
Téměř padesát tisíc diváků sledovalo i přes nepříznivé deštivé počasí přímo na okruhu v Curitibě úvodní dva závody světového mistrovství cestovních vozů. A ty už od prvních tréninků ovládli jezdci ve vozech španělských Seatů.
V kvalifikaci se prosadil úřadující šampión Yvan Muller a v nedělním prvním závodě pak nedal nikomu šanci, aby ho o tuto pozici připravil. Hned po startu se ujal vedení, které si udržel až do samého závěru závodu.
"Tohle je skvělý start do sezóny, stejně jako v loňském roce. Doufám, že mistrovství skončí stejně. Během závodu jsem se stoprocentně soustředil a neudělal jsem žádnou chybu," radoval se Yvan Muller v cíli.
Za ním se pak seřadili jeho tři týmoví kolegové - Jordi Gené, Rickard Rydell a Gabriele Tarquini, pro kterého už ale místo na stupních vítězů nezbylo.
Až na páté pozici dokončil závod, jako nejlepší se zbytku startovního pole, Nicola Larini s novým vozem Chevrolet Cruse. Ten však i o tuto pozici po závodě, kvůli diskvalifikaci za předjíždění během safety car, nakonec přišel.
Stejný trest postihl ještě původně osmého Tiaga Monteira se Seatem. Na páté místo se díky tomu posunul domácí miláček Augusto Farfus, nejlepší z jezdců na vozech BMW.
Také druhý závod na 3,6 km dlouhém okruhu se nesl pod nadvládou žlutých vozů. Na čelo startovního pole se ale tentokrát postavil Félix Porteiro s BMW. Závod byl kvůli silnému dešti odstartován za Safety carem a Porteiro si díky tomu svoji pozici, před trojicí týmových kolegů Priaulxem, Hernándezem a Farfusem, udržel.
Ale pouze do chvíle než byl závod restartován. Poté se do čela propracovala čtveřice jezdců na Seatu - Gabriele Tarquini, Rickard Rydell, Jordi Gené a Yvan Muller, která už nedala jezdcům s německými vozy žádnou šanci.
"Povětrnostní podmínky nám pomohly, zvláště v prvních kolech, jinak by bylo velmi obtížné předstihnout čtyři BMW, které jsem měl před sebou," hodnotil závod spokojený vítěz Gabriele Tarquini.
Zatímco u Seatu vládla po závodech naprostá spokojenost, v ostatních týmech mají nad čím přemýšlet. Zvláště velké rozladění panovalo u Chevroletu, jehož jezdci si z obou závodů neodvezli ani jediný mistrovský bod.
Podobně dopadli i jezdci ruské Lady, pro které to však, narozdíl od kolegů z Chevroletu, není žádná nová situace.
Další dva závody světového šampionátu cestovních vozů bude již za 14 dnů hostit mexický okruh v Pueblu.
Výsledky 1. závodu: Výsledky 2. závodu: Průběžný stav MS jezdců po 2. závodech: Průběžný stav MS značek po 2. závodech: |