"Petr měl narozeniny a jeho agentura mu věnovala jako speciální dárek svezení v našem mitsubishi. S Petrem byla legrace, je to fajn kluk. Ale aby ne, vždyť je to taky Plzeňák," směje se Pech.
Brankář strávil s posádkou a techniky EuroOil týmu tři hodiny.
"Zajímala ho nejen samotná jízda, ale také si nechal popisovat technické parametry auta nebo fungování motoru. A když jsem ho svezl, jen kroutil hlavou, že nechápe, jak při té rychlosti vůbec může spolujezdec stíhat číst rozpis. Takže za hrdinu byl Petr Uhel," usmívá se Václav Pech.
Ten od Čecha dostal na oplátku jeho tréninkový kondiční plán. Začne teď podle něj běhat a vylepšovat kondici? "To asi ne," kroutí Pech hlavou. "Myslím, že k takové figuře, co má Petr Čech, bych se nepropracoval ani za rok. To bych nemohl dělat nic jiného a stejně nevím, nevím…"
Ještě včera se Pech věnoval práci v rodinné firmě, odpoledne už ale mířil do Hustopečí. "Tréninkové jízdy trvají jen den a půl, budeme mít co dělat," líčil pilot.
V Hustopečích se mu daří. V roce 2008 vyhrál, loni skončil druhý.
V čem je tahle rallye specifická? "Jede se na rychlostních zkouškách, které vedou místy vinicemi a mají naprosto odlišný charakter od toho, co doma běžně jezdíme. Často se tu vyskytují šotolinové úseky, které mám moc rád, a ty se jinde v Česku nejezdí.
A specifické jsou i úseky na asfaltu. Úzké silničky mohou být po deštích pod nánosy bláta a písku, jsou to takové polňačky na asfaltu. Je to tedy hodně náročné na přesný rozpis."
Na startu bude znovu celá špička
V Hustopečích bude opět na startu celá špička průběžného pořadí MMČR. "Ukazuje se, že se utvořila silná čtyřka, kam patří Tarabus, Valoušek, Kresta a my," vypočítává Pech, který jako jediný z této party nejede se speciálem S 2000, ale svým sokům zdařile konkuruje na produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX.
"Přetahujeme se mezi sebou o vteřinky. V Hustopečích bychom chtěli být opět mezi třemi nejrychlejšími. A samozřejmě čím výš, tím lépe."
Pech letos díky povolení o milimetr většího restriktoru na produkčních vozech zrychlil. I to má ale své úskalí. "Po zvýšení výkonu našeho vozu se letos více potýkáme se spolehlivostí některých komponentů, které nás dříve netrápily," vysvětluje. I proto mitsubishi prošlo před Hustopečemi důkladnou repasí a testovacími jízdami.
"Chtěli bychom odjet závod bez jakýchkoliv technických problémů, což se nám letos ještě nepodařilo." Posádka EuroOil teamu se jako první soutěžní vozidlo postaví na startovní rampu na náměstí v Hustopečích zítra přesně ve čtyři hodiny odpoledne. Cíl soutěže je naplánován na sobotu 12. června v 16.21.
Na dálku bude fandit i Petr Čech. Dojede posádka jím testovaného vozu na medailové pozici?