Grönholm dojel do San Rema jako čtvrtý a v pořadí šampionátu se vzdálil svým pronásledovatelům. Druhý Richard Burns totiž rallye na italském asfaltu po havárii v druhé etapě nedokončil, Colin McRae i Carlos Sainz sice bodovali, ale skončili až za Grönholmem. Španělský jezdec se dotáhl na Skota a oba nyní ztrácejí na vedoucího Fina šest bodů.
Vozy Škoda dojely v první polovině druhé desítky. Němec Armin Schwarz zůstal se svou Octavií na dvanáctém místě, Španěl Luis Climent si o jednu pozici polepšil a skončil čtrnáctý. V Poháru konstruktérů se mladoboleslavský tým dělí o páté místo se Seatem, do čela se o dva body před Ford vyhoupl Peugeot.
Přestože se Schwarz nedokázal probojovat do první desítky, byl se svým výkonem spokojen. "První etapu jsem raději začal opatrně, protože na silnicích to hodně klouzalo. Kromě vytahané šotoliny, byly mnohé zatáčky pokryty podzimním listím. V sobotu jsem jel již velmi ostře, ale na první a třetí sekci jsem měl problémy s hydraulikou mezinápravového diferenciálu a na 11. a 12. erzetě jsem zkoušel nové obutí. V neděli auto opět fungovalo, ale na další postup již nebyl prostor," komentoval všechny tři etapy italské soutěže Schwarz. "Nová verze Octavie je o hodně agilnější, stabilnější a hlavně rychlejší než její předchozí verze. Dosažené časy dokazují, že se mezera mezi námi a absolutní špičkou snížila. Minulý rok jsme zaostávali o dvě vteřiny na kilometr, letos jsme tento rozdíl snížili na jednu sekundu," poznamenal Schwarz v cíli soutěže.
Protože letošní účast druhé generace Octavie WRC byla pro tento vůz premiérou na asfaltové rallye, jezdci i tým měli možnost experimentovat nejen s nastavením podvozku a s elektronikou agregátu a převodové skříně, ale i pneumatikami. Schwarz: "Po čas rallye jsme zkoušeli nastavení podvozku a celkového ovládání vozu, což nám nepochybně pomůže v dalším vývoji na asfaltové soutěže."
Luis Climent nebyl schopen využít zlepšení na novém modelu faceliftové Octavie WRC, když během rallye zápolil s několika drobnými problémy. "Mrzí mě, že se mi zde nepodařilo demonstrovat potenciál nové Octavie ani své jezdecké schopnosti. Musím doufat, že na Britské rallye se mi bude dařit více."
Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba hodnotí vystoupení týmu pozitivně: "Celý tým odvedl před soutěží a během rallye hodně dobré práce. Kromě několika drobností vozy fungovaly spolehlivě. Na nové Octavii WRC jsem hodně pracovali, ale ani ostatní týmy nespaly. Zároveň bych rád zdůraznil, že oproti loňskému vystoupení jsme pokročili o další krok dopředu. Časový rozdíl na jeden kilometr mezi Octavií WRC a nejrychlejšími továrními vozy se zmenšil o více než jednu sekundu."
Předposledním závodem šampionátu bude od 10. do 12. listopadu Australská rallye, škodovky se podniku nezúčastní.
1. Panizzi (Fr./Peugeot) 3:52:07,3, 2. Delecour (Fr./Peugeot) -16,8, 3. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) -53,0, 4. Grönholm (Fin./Peugeot) -1:02,3, 5. Sainz (Šp./Ford) -1:11,3, 6. McRae (Brit./Ford) -1:40,0, 7. Jean-Joseph (Fr./Subaru) 1:56,7, 8. Loix (Belg./Mitsubishi) -2:23,0, 9. Solberg (Nor./Subaru) -2:31,7, 10.
Loeb (Fr./Toyota) -3:34,4, ...12. Schwarz (Něm./Škoda Octavia) - 5:13,1, 14. Climent (Šp./Škoda Octavia) -8:44,0.
Pořadí MS:
1. Grönholm 49 bodů, 2. Burns (Brit./Subaru) 44, 3. McRae a Sainz oba 43, 5. Mäkinen 32, 6. Panizzi 21, 7. Delecour 19, 8. Kankkunen (Fin./Subaru) 18, ...16. Schwarz 2.
Pohár konstruktérů:
1. Peugeot 90 bodů, 2. Ford 88, 3. Subaru 70, 4. Mitsubishi 39, 5. Škoda a Seat oba 8.