Kapitola 1 - Fernando Alonso
Španělský bijec je určitě vynikající závodník, ale stále působí dojmem, že chce něco sobě a zejména ostatním lidem dokazovat. Ale tentokrát mu lze přičíst k dobru, že kolize v první zatáčce nebyla jeho dílem. A jestli ano, tak jenom z části.
Odpich měl horší než špatný, obzvlášť vedle týmového kolegy Massy, který startoval pátý, ale byl před ním už po pár desítkách metrů. Alonso se snažil vše zachraňovat v první zatáčce, ale melbournská asflatka není tak široká jako třeba ta o pár tisíc kilometrů severozápadně v Bahrajnu. Button chtěl také vpřed a oba na to doplatili.
Ale více než oni platil Michael Schumacher. Kontaktu s rozhozeným ferrari Alonsa se vyhnout nedokázal a poškodil si přední křídlo. Nebyl to veselý pohled, jak sedminásobný mistr světa tlačí křídlo před autem po zemi a jede do boxů, zatímco ostatní závodí. A to včetně jeho soků z první zatáčky - Alonsa a Buttona.
"Ta strkanice ovlivnila můj závod opravdu hodně. Musel jsem do boxů hned po startu a od toho se odvíjel další průběh. Bez ní jsem měl šanci být vysoko, ale takové je závodění," komentoval Schumacher.
Kapitola 2 - Jaime Alguersuari
Alguersuari vstoupil už do své druhé sezony formule 1. Přesto je o plných 21 let mladší než Schumacher. Ale strach z něj rozhodně nemá, jak ukázal v Melbourne.
Schumacher se s novým předním křídlem dotáhl při zpomalovcí fázi na konec startovního pole, a když se v osmém kole vrátil z boxů, objevilo se před ním barevné zadní křídlo Alguersuariho. Díval se na něj plných dvanáct kol. Španěl mu odolával déle, než sám doufal. Než se ve 22. kole sedminásobný mistr světa dostal před něj, jezdci v čele mu opět ujeli.
Mercedes povolal Schumachera ve 29. kole pro nové gumy, s tím, že by se měl vrátit na dráhu před Alguersuarim. To se sice povedlo, ale mladý Španěl měnil pneumatiky o tři kola dříve a měl je už v provozní teplotě. Boj nebyl dlouhý, Alguersuari legendu předjel a Schumacher opět smutně sledoval jeho zadní křídlo. Tentokrát plných 22 kol. Celkově strávil za jezdcem stáje Toro Rosso 34 kol, tedy více než polovinu závodu.
Kapitola 3 - Pedro de la Rosa
Schumacher předjel Alguersuariho dvakrát a pokaždé okamžitě narazil na další zeď - Pedra de la Rosu, jenž kroužil téměř celý závod před Alguersuarim. Jeho sauber není překvapivě o nic rychlejší než bývalé minardi.
De la Rosa je sice jen dva roky mladší než Schumacher, ale nedokázal mu odolávat tak urputně jako mladík Alguersuari. Tedy, alespoň napodruhé. Poprvé dorazila hvězda Mercedesu de la Rosův sauber ve 23. kole. A strávila za ním šest okruhů. Poté přišlo již zmiňované povolání do boxů k výměne pneumatik ve 29. kole.
Napodruhé se Sauber vynořil před Schumacherovým spoilerem v 53. kole. De la Rosa neměl na ojetých gumách sílu dlouho vzdorovat a o čtyři kola později hodil do ringu ručník. Michael Schumacher se tři kola před cílem protáhl na desáté, poslední bodované místo. Španěl to možná moc nečekal, protože se před něj zároveň vyvezl i krajan Alguersuari.
"Předjíždění je opravdu problém, musí se s tím něco dělat. Ale jsem rád, že mám alespoň nějaký bod. S autem jsem spokojen, dnes bylo výborné," dodal k tomu bývalý šampion.
Schumacher stoupá vzhůru
Nejúspěšnější pilot historie F1 se od prvních metrů po třech letech půstu postupně zlepšuje. V Austrálii sice skončil hůře než v Bahrajnu a s týmovým kolegou Rosbergem zase prohrál, ale byl mu blíž. V kvalifikaci na něj neztrácel desetiny, ale již jen setiny vteřiny a v závodě nebyl horší ani pomalejší, měl jen smůlu po startu.
Pokud Schumacher začne ještě letos Rosberga porážet, nebude to překvapení. Ale zatím by byla chyba na něj sázet.