Michael Schumacher triumfoval v Malajsii třikrát s vozem Ferrari. Okruh v Sepangu měl pro jeho rychlost i obtížné podmínky vždy rád. Ale tentokrát mu to nebylo nic platné. Uvolněná matka na levém zadním kole ho předčasně poslala do sprch.
"Je to opravdu nezvyklá závada. V testech jsme nikdy takový problém neměli. Musíme se na to podívat, aby se to už nikdy neopakovalo," sdělil Schumacher pár desítek minut poté, co v šesté zatáčce okruhu zjistil, že mu auto špatně zatáčí doleva a nezbývalo mu nic jiného než zastavit na trávě za únikovou zónou. Poté nasedl za řidiče na moped a nechal se svézt do zázemí svého týmu. Po šestém místě v Bahrajnu a následném desátém v Malajsii skončil hluboko v poli poražených.
Jeho týmový kolega Nico Rosberg dokončil Velkou cenu Malajsie na třetím místě za piloty Red Bullu Vettelem a Webberem. Získal pro tovární tým Mercedesu první stupně vítězů ve formuli 1 od roku 1955.
"Mám radost spolu s Nikem i celým týmem, je to dobrý základ pro další úspěchy," konstatoval Schumacher.
Nico Rosberg měl samozřejmě hodně důvodů k oslavě, ale jako správný týmový hráč se také díval do budoucnosti.
"Sice stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli a měli být, ale po dnešku jsem přesvědčen, že brzo výkonnostní ztrátu stáhneme. V Malajsii to bylo lepší než v předchozích závodech a mělo by to tak pokračovat," předpokládá německý závodník.
Syn mistra světa Kekeho zatím nikdy ve formuli 1 nevyhrál, ale na pódium putoval už potřetí v kariéře. V roce 2008 obsadil druhé místo v Singapuru a třetí v Austrálii. To zároveň byly i dva poslední podobné úspěchy týmu Williams. I kvůli jeho slabšímu autu přijal Rosberg nabídku Brawnu, jenž se vzápětí změnil v Mercedes. A udělal dobře.
"Byl to skvělý pocit stát po takové době na stupních vítězů. Věřím, že to letos nebylo naposledy," dodal jezdec.
Výsledky závodu najdete ZDE