Häkkinen předvedl předjížděcí manévr, který je označován za jeden z nejhezčích v historii. Tři kola před cílem se vedoucí Michael Schumacher blížil k okolo zpět jedoucímu Zontovi. Rozhodl se pro předjetí a zleva objíždí Zontu. Za ním jedoucí Häkkinen se rozhodl pro manévr z druhé strany - a předběhl oba protivníky.
Loni diváci ve Spa viděli napínavý závod okořeněný právě vrcholícím soubojem o titul světového šampiona. V tu chvíli asi nevěděli, že na další podobný si budou muset počkat nejméně dva roky. Letos jsou totiž první místa v obou šampionátech (jezdci, týmy) definitivně rozdělena a tak se bude závodit už jen o příčky další.
Při minulém závodě v Maďarsku měli evidentně navrch pneumatiky Bridgestone a to i přes to, že panovaly poměrně vysoké teploty, na kterých se dříve více dařilo konkurenčnímu Michelinu. V Belgii není déšť ničím neobvyklým a tak bychom se po dlouhé době mohli dočkat obět mokrého závodu. Co se týká pneumatik, bylo by to jistě zajímavé srovnání, neboť naposledy jsme porovnání mokrých směsí obou výrobců měli možnost vidět při GP Brazílie, tedy před jedenácti závody.
FERRARI
Jen stěžío si lze představit lepší víkend, než jaký zažil Michael Schumacher a stáj v Maďarsku. Proč by měl být znova největším adeptem na vítězství? Schumacher jel svůj první závod ve F1 v roce 1991 právě ve Spa. Tehdy dvaadvacetiletý mladík usedl do monopostu Jordan. O rok později, opět v Belgii, se mu podařilo poprvé vyhrát. Trať je jeho nejoblíbenější, navíc je ve skvělé psychické pohodě.
Jediným, ale podstatným důvodem, proč nevsadit je boj Barrichella o celkové druhé místo v šampionátu. Schumacher jasně naznačil, že pokud bude moci, týmovému kolegovi pomůže. Double z Maďarska se může opakovat, ale v opačném pořadí.
MCLAREN, WILLIAMS
Druhý muž průběžného pořadí pilot McLarenu Coulthard prohlásil, že 2. místo pro něj už nic neznamená, že závodí jen proto, aby vyhrával. Napínavý ale zřejmě bude boj obou stájí o druhou příčku v Poháru konstruktérů. Zde by mohly do konečného součtu v následujících závodech promluvit i letošní dvojky obou stájí - Häkkinen (McLaren) a Montoya (Williams).
Nezajímavý také není fakt, že McLaren dosud neoznámil jezdecké složení pro příští rok a to je, i přes konejšivá slova Keke Rosberga, manažera Miky Häkkinena, že je vše v nejlepším pořádku a že Mika zůstává u McLarenu, důvod k zamyšlení. I Coulthard se vyjádřil, že zatím nezná svého týmového kolegu pro příští rok.
SAUBER
Opět ho - mimo elitní trojici - neporazila žádná jiná stáj. Není náhoda, že týmu patří celkově čtvrtá příčka v Poháru konstruktérů a jen těžko se něco změní. Ve Spa bude stáj stejně silná jako v Maďarsku a připravena získat body jakmile zaváhá někdo z "prvoligového tria" - Ferrari, McLaren, Williams.
BAR, JORDAN
Oběma týmům se v posledních závodech nedaří, zisk bodů je pro ně něčím výjimečným. Eddie Jordan se neúspěchy rozhodl zvrátit změnami v jezdeckém složení a je takjisté, že v příští sezoně nebude za jeho tým nastupovat ani jeden z jezdců, kteří u něho začínali tuto sezonu. Giancarlo Fisichella má už v kapse pro příští rok smlouvu s Jordanem, o Jeanu Alesim se zatím jedná.
JAGUAR
Irvine v Maďarsku skončil krátce po startu a jak řekl, byl to zřejmě jeho nejkratší závod. Je známo, jak rád kritizuje ostatní jezdce, k jeho cti však nutno dodat, že sám po závodě vzal všechnu vinu na sebe a neobhajoval se nečistotou na trati, či problémy s autem, podobně jak to dělají někteří jiní závodníci. Bobbyho Rahala vystřídal ve vedení týmu legendární Niki Lauda. O něm je známo, že je coby manažer a šéf velmi schopný. Jen ztěží však lze předpokládat, že by se to projevilo již v Belgii.
BENETTON
Návrat do reality. Po vydařeném závodu v Německu v Maďarsku znova zaujal poslední příčky. Tým už se do konce sezony výrazně nezlepší, v příštím roce ponese jmého Renault. Smlouvu pro příští rok podepsal Jarno Trulli z Jordanu.
ARROWS
Čekání na spásu. Zatímco ostatní týmy vyvíjejí auta i motory, u Arrowsu nezbývá než čekat na agregáty Cosworth. Stáj zřejmě brzy opustí pilot Bernoldi.
PROST
Nováček u Prosta Frentzen se v Maďarsku neuvedl špatně. Na začátku září bude kvality vozu AP.04 testovat Tomáš Enge. Tým potýkající se s nedostatkem financí zůstává jedním z nejslabších.
MINARDI
Nic nového. Nejslabší tým zřejmě skončí mezi posledními i v Belgii.
Obě ferrari se po startu VC Maďarska usadila na čele startovního pole |