Schumacher prý cítil menší tlak než v šampionátu F1, když na něho dorážel Kolumbijec Juan Pablo Montoya.
Pilot stíhacího letounu Maurizio Cheli se vítězstvím nad německým automobilovým fenoménem nijak nechvástal. "Každý vládne na svém," konstatoval šéf zkušebních pilotů a bývalý astronaut Evropské vesmírné agentury.
Netradiční měření sil sledovalo na místě několik tisíc lidí a přenášela je živě italská televize. Schumacher zvládl 600 metrů za 9,4 sekund a porazil stíhačku o dvě desetiny. Pak následoval souboj na nejdelší trati, kde měl dominovat podle názoru odborníků letoun a jejich slova se vyplnila.
Eurofighter vyhrál za 14,2 sekundy o 2,5 sekundy před rudým vozem Ferrari. O vítězi duelu rozhodoval závod na 900 metrů, kde měli být šance obou soupeřů nejvyrovnanější. Letoun, který se normálně odlepí ze země už po pěti vteřinách, ujel trať za rovných 13 vteřinách. Schumacher byl jen o dvě desetiny pomalejší.
Eurofighter, který v závodě nenesl žádné zbraně, váží 21 tisíc kilogramů a je schopen vyvinout rychlost 2448 km/h. Vůz Ferrari má pouhých 600 kilogramů a jeho rychlostní limit je 369 km/h.
Čtvrteční duel nebyl prvním svého druhu. Už v roce 1931 se tehdy nejlepší automobilový závodník Tazio Nuvolari postavil s vozem Alfa Romeo 8C-300 letounu Caproni Ca100 a byl rychlejší. Před 22 lety Kanaďan Gilles Villeneuve rovněž na kilometrové vzdálenosti porazil s ferrari 126 letadlo F-104.
Šestinásobný mistr světa formule 1 Michael Schumacher na voze Ferrari F2003-GA změřil své síly se supermoderním stíhacím letounem Eurofighter Typhoon v nevšedním závodu na vojenském letišti v italském Grossetu. |