V sezoně 2012 si Michael Schumacher zatím užíval spíše kritiky než vítězných pocitů. V téměř každém závodě ho pronásledovala smůla a zatímco jeho týmový kolega Nico Rosberg dokázal i vyhrát, Schumacher se po nehodách, technických závadách nebo chybách mechaniků pral o desáté místo.
V Monte Carlu na legendární trati, kde zkušenost a jezdecká šikovnost bývá důležitější než výkonnost stroje, však sveřepý germán ukázal, že je zpět. Že v třetí sezoně po návratu dokáže vyhrávat.
"Nejprve musím říct, že výsledek kvalifikace mě opravdu dostal, je to úžasný pocit," začal německý veterán tiskovou konferenci. "Po těch dvou a půl letech, co mám za sebou, je takový výsledek na nejprestižnější trati v seriálu něco fantastického. Nepopsatelného," zářil.
Dnes dosáhl Michael Schumacher svého největšího výsledku od návratu do formule 1. Ale chtěl by víc. Chtěl by šestý triumf na legendární trati, kterým by srovnal rekord svého někdejšího soupeře Ayrtona Senny. Svého soupeře, který již osmnáct let není mezi námi. Zahynul v závodě, který právě Schumacher vyhrál.
Německý jezdec byl vždy silnější v závodech, kde svou agresivitou získal pozice, které mu ne vždy absolutně dokonalé průjezdy zatáčkami v kvalifikace dovolovaly. O to je jeho čtvrtý monacký kvalifikační triumf cennější. Ačkoliv tentokrát nebude kvůli hloupé kolizi, shodou okolností se Sennovým synovcem, startovat z pole position.
Výkonnost monopostu Mercedesu a rychlost, s jakou se dokázal protáhnout křivolakými uličkami Monte Carla, německého závodníka nepřekvapila. Konečně potvrdil, že mluvil pravdu, že se nevracel do formule 1, aby týmu dělal maskota a lákadlo na sponzory.
"Jsem rád, že se potvrdilo to, co jsem již tak dlouho cítil," sdělil šťastný jezdec po monacké kvalifikaci. "Šlo jen o to, aby se všechno sešlo ve správný moment. Přesně to se stalo v této kvalifikaci."
Schumacher by monackým vítězstvím nejen dostihl Sennu, ale také překonal sám sebe. V Monaku možná vyhrál pětkrát, ale naposledy před třinácti lety, v roce 1999, kdy byl teprve dvojnásobným mistrem světa. Ani při jedné ze spanilých jízd s Ferrari za pěti tituly závod na legendární trati ovládnout nedokázal.