Rozhodla kvalifikace a první kolo
Michael Schumacher porazil v sobotní kvalifikaci Juana Pabla Montoyu o nicotných 51 tisícin vteřiny. Kolumbijec byl rychlejší na prvních dvou mezičasech, ale v posledním úseku chyboval v šikaně Ascari a připravil se tak o pole position. Musel startovat ze druhé pozice a to rozhodlo o výsledku celého závodu.
Schumacher odstartoval dobře a v úvodní zatáčce byl prvním. Montoya byl ale také rychlý a v další zatáčce už byl na jeho úrovni. Nos svého williamsu vystrčil před Schumachera, ale Němcovo ferrari mělo lepší akcelaraci a obhájce titulu si přece jen vedení udržel. "To byl rozhodující moment závodu, poté šlo již hlavně o to, abych neudělal chybu," přiznal na tiskové konferenci Michael Schumacher. Ve zbývající části Velké ceny se už Montoya k útoku na jeho pozici nedostal.
Trulli začal rychle i rychle skončil
Barrichello se musel o třetí pozici prát s tradičně rychle startujícím Trullim, nenechal se odstrčit, ale přesto nakonec pozici z kvalifikace neudržel. Bohužel pro Renault o pár zatáček dál již po Trullim nebylo ani památky. Ital doplatil na ne vždy spolehlivou techniku renaultu a zastavil na trávě vlevo od dráhy. Ve druhé zatáčce Lesmo mu zhasl motor.
Jeho týmový kolega Alonso pokazil kvalifikaci, startoval z posledního místa a po dvou kolech zamířil kvůli poškozenému vozu do boxů. Při kontaktu s Verstappenem přišel o přední křídlo. S Renaultem to nevypadalo dobře. Alonso se sice vrátil na trať, ale ještě do desátého kola ho vedoucí Schumacher předjel o celé kolo.
Kimi Räikkönen v Monze dalším dvěma kandidátům titulu nestačil. Odstartoval na páté místo, po odstoupení Trulliho postoupil na čtvrté, ale na vedoucí dvojici ztrácel. Druhý mclaren Davida Coultharda proklouzl z osmého místa na páté před náhradníka Williamsu Marca Geneho. Další piloti vedeni Olivierem Panisem již ztráceli.
Da Mattovi praskla guma
Hned při rozjezdu do zaváděcího kola se projevila nespolehlivost Jordanu a Giancarlo Fisichella musel startovat z boxů. Do boxů kromě Alonsa zamířili po úvodním okruhu i Verstappen s minardi a smolař Wilson s jaguarem, kterému se po přestupu z Minardi dosud nevydařil jediný závod. Tentokrát mu špatně fungovala převodovka. Už ve čtvrtén kole skončil da Matta. Praskla mu levá zadní pneumatika, vůz šel ihned do smyku a zaparkoval v kačírku u dráhy.
První zastávku Schumacher zvládl
V dlouhých rovinkách na trati v Monze se překvapivě příliš nepředjíždělo, a tak vzrušující okamžiky probíhaly zejména v boxech. Michael Schumacher téměř každým kolem měnil číslo v kolonce nejrychlejší kolo závodu a do patnáctého kola si vyjel dostatečný náskok, aby k první zastávce u mechaniků mohl zamířit s klidným vědomím, že ho Montoya o vedení nepřipraví. Kolumbijec zůstal na dráze o dvě kola déle, čímž získal asi tři vteřiny k dobru, ale na posun do čela mu to stačit nemohlo.
Úvodní dotankování paliva měnilo pořadí na posledních bodovaných místech. Stáj B.A.R. zvládla zastávku lépe než Toyota a Villeneuve, který startoval z desátého místa se posunul už na sedmou pozici.
Ani napodruhé Montoya nestačil
Po návratu na dráhu se zdálo, že Montoya Schumachera dostihne. Postupně desetinu po desetině stahoval jeho náskok a před další návštěvou v pit lane činil náskok mistra světa ani ne jednu vteřinu. Jenže tentokrát zamířil první do boxů pro změnu Juan. Michael počkal na dráze o dvě kola déle, s prázdnou nádrží bezchybně létal po dlouhých rovinkách, a když ve 33. okruhu zatočil na začátku cílové rovinky do uličky vpravo, měl dostatečný náskok na udržení vedení.
Juan se ale nevzdával. Ještě měl naději. Zkusit Schumachera dojet a pokusit se ho přetlačit přímo na dráze, jak už to několikrát ve formuli 1 předvedl. Jenže na třetí sadě gum bylo ferrari opět lepší. Když Montoyovi odmítl uhnout z cesty o kolo zpět jedoucí Frentzen a připravil ho o cenné desetiny, bylo rozhodnuto. Kolumbijec usoudil, že na Schumachera dnes nemá a soustředil se na hladký zisk osmi bodů za druhou pozici.
Coulthard do cíle nedojel
Páté bodované místo si držel většinu závodu David Coulthard. Pro něj to byl po hrozných časech v trénincích a průměrné kvalifikaci dobrý výsledek. Ve 40. kole se mu přiblížil za záda Marc Gene s williamsem, ale k souboji mclaren číslo 2 x williams číslo 2 už nedošlo. O pár kol později zklamala technika letos nepříliš spolehlivého mclarenu a Skot zaparkoval vedle dráhy.
Alonso šťastně bodoval
Pomohl tak k bodu Fernandu Alonsovi. Španěl startoval z posledního místa, brzo musel do boxů pro nové přední křídlo, přesto nesložil zbraně a stále jel naplno. Odměna byla sladká. V posledním okruhu zradila technika nešťastného Frentzena, Alonso se přehnal kolem jeho týmového kolegy Heidfelda a skončil osmý. Na Sauber opět body nezbyly.
Do konce sezony zbývají závody v Indianapolisu a v Suzuce. Schumacher může slavit zisk šestého titulu už 28. září, pokud vyhraje Grand Prix USA a jeho soupeřům se závod nepovede. Montoya nesmí dojet lépe než šestý a Fin Kimi Räikkönen může být
maximálně třetí.
Ferrari stahuje náskok v Poháru konstruktérů
Třetím místem dnes umocnil radost více než sto tisíc fanoušků Ferrari loňský vítěz závodu v Monze Brazilec Rubens Barrichello. Italská stáj po mizérii v předchozích dílech šampionátu snížila náskok Williamsu na první příčce Poháru konstruktérů na čtyři body.
Po neúspěchu v maďarské Grand Prix varoval šéf Ferrari Luca di Montezemolo členy týmu, že si nemohou dovolit ve zbytku seriálu žádnou chybu. Obhájci prvenství v Poháru konstruktérů dnes splnili jeho pokyn beze zbytku a po skončení závodu byla z jejich chování znát velká úleva: Schumacher s Barrichellem nezvykle křepčili na stupních vítězů, doširoka roztažené úsměvy hrály na tvářích také sportovnímu řediteli Ferrari Jeanu Todtovi a hlavnímu inženýrovi Rossu Brawnovi.
Německý pilot si poté bezpečně jel pro jubilejní 50. triumf v barvách Ferrari a 69. vítězství v kariéře. Letos vyhrál Schumacher teprve popáté a navíc poprvé od úspěchu v červnovém Grand Prix Kanady.
Gené nezklamal
Z boje o titul vypadl jeho bratr Ralf, který po nedávné nehodě během testovacích jízd zkusil v pátek jet úvodní část kvalifikace, ale v sobotu už do druhého dílu nenastoupil. "Ještě nikdy jsem závod neodřekl, ale bezpečnost a zdraví mají přednost," loučil se Ralf s těžkým srdcem.
V monopostu Williamsu jej vystřídal Španěl Marc Gene a při prvním startu ve formuli 1 od roku 2000 si vedl skvěle. Jako poslední ze závodníků absolvoval plný počet kol a díky jeho čtyřem bodům za páté místo si britská stáj udržela náskok před
Ferrari.
Výsledky (306,720 km):
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 1h14:19.838 |
2. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | +0:05.294 |
3. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +0:11.835 |
4. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +0:12.834 |
5. | Marc Gene | Španělsko | Williams | +0:27.891 |
6. | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | +1 kolo |
7. | Mark Webber | Austrálie | Jaguar | +1 kolo |
8. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | +1 kolo |
9. | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | +1 kolo |
10. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Jordan | +1 kolo |
11. | Zsolt Baumgartner | Maďarsko | Jordan | +2 kola |
12. | Nicolas Kiesa | Dánsko | Minardi | +2 kola |
13. | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Sauber | +3 kola |
14. | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | +8 kol |
15. | Olivier Panis | Francie | Toyota | +18 kol |
16. | Jos Verstappen | Nizozemsko | Minardi | +26 kol |
17. | Jenson Button | Velká Británie | British American Racing | +29 kol |
18. | Cristiano da Matta | Brazílie | Toyota | +50 kol |
19. | Justin Wilson | Velká Británie | Jaguar | +51 kol |
20. | Jarno Trulli | Itálie | Renault | +53 kol |
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher - 1:21.832
Průběžné pořadí MS:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 82 |
2 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | 79 |
3 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 75 |
4 | Ralf Schumacher | Německo | Williams | 58 |
5 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 55 |
6 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 55 |
7 | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | 45 |
8 | Jarno Trulli | Itálie | Renault | 24 |
9 | Mark Webber | Austrálie | Jaguar | 17 |
10 | Jenson Button | Velká Británie | British American Racing | 12 |
11 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Jordan | 10 |
12 | Cristiano da Matta | Brazílie | Toyota | 8 |
13 | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Sauber | 7 |
14 | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | 6 |
15 | Olivier Panis | Francie | Toyota | 6 |
16 | Marc Gene | Španělsko | Williams | 4 |
17 | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | 2 |
18 | Ralph Firman | Velká Británie | Jordan | 1 |
19 | Zsolt Baumgartner | Maďarsko | Jordan | 0 |
20 | Antonio Pizzonia | Brazílie | Jaguar | 0 |
21 | Justin Wilson | Velká Británie | Minardi, Jaguar | 0 |
22 | Nicolas Kiesa | Dánsko | Minardi | 0 |
23 | Jos Verstappen | Nizozemsko | Minardi | 0 |
Pohár konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Williams | Velká Británie | 141 |
2 | Ferrari | Itálie | 137 |
3 | McLaren | Velká Británie | 120 |
4 | Renault | Francie | 79 |
5 | British American Racing | Velká Británie | 18 |
6 | Jaguar | Velká Británie | 17 |
7 | Toyota | Japonsko | 14 |
8 | Jordan | Velká Británie | 11 |
9 | Sauber | Švýcarsko | 9 |
10 | Minardi | Itálie | 0 |
Kvalifikace, fotogalerie, závod. Hlasy: Schumacher, Montoya, omyl Ferrari, nový rekord, McLaren, B.A.R., Jaguar, Renault, Sauber
Marc Gene, náhradník za Ralfa Schumachera. |
Michael Schumacher při sobotní kvalifikaci. |
Spokojený Michael Schumacher, vítěz kvalifikace. |
Michael Schumacher se raduje z vítězství v kvalifikaci společně s Lucou Badoerem, testovacím jezdcem. |
Luca Cordero di Montezemolo, prezident Ferrari, gratuluje Michaelu Schumacherovi k vítězství v kvalifikaci. |
David Coulthard se chystá na kvalifikaci. |
Klobouk fanouška italské stáje Ferrari. |
Jak jen ty williamsy porazit? Přemýšlel po volných trénincích Rubens Barrichello. |
Při Velké ceně Itálie absolvoval druhou Velkou cenu formule 1 maďarský jezdec Zsolt Baumgartner. |
Skotský pilot formule 1 David Coulthard pojede v monopostu stáje McLaren už jen v roce 2004. |
Soustředěný kimi Räikkönen a ruka mechanika, která mu čistí průhledný kryt na hledí přilby. |
Monza je domácí Velkou cenou Ferrari a jeho fanoušky se to na okruhu jenem hemží. Mnoha z nich se na to i řáně vystrojí. |
Juan Pablo Montoya rád zapózuje i při oblékání před vstupem do kokpitu. |
Ralf Schumacher odchází po sobotních trénincích z paddocku. To už věděl, že Velkou cenu Itálie ze zdravotních důvodů nepojede. |
Michael Schumacher se řítí volnými tréninky Velké ceny Itálie F1. |
Spokojení diváci v Monze vítají vítěze závodu Michaela Schumachera. |
S Michaelem Schumacherem oslavují i mechanici. |
Michael Schumacher v proudu šampaňského. Sprchuje ho Juan Pablo Montoya. |
Stupně vítězů: zleva Juan Pablo Montoya, Michael Schumacher, Rubens Barrichello. |
Michael Schumacher na Ferrari si jede pro vítězství ve Velké ceně Itálie. |
Slunce a Michael Schumacher |
Michael Schumacher s trofejí nad hlavou po vítězství na Velké ceně Itálie. |
Start Velke ceny Itálie. |
Vyhrál jsem, raduje se Michael Schumacher. |
Michael Schumacher v cíli Velké ceny Itálie. |
Michael Schumacher oslavuje vítězství. |