Po nedělní Velké ceně Japonska na okruhu v Suzuce se připravují oslavy a dovolené, sám německý pilot v pondělí odcestoval do svého sídla ve Švýcarsku.
Nikdo z Ferrari prý neusíná na vavřínech, odmítají i přirovnání médií "Dream Team". "Každý v týmu je chtivý po vítězství a já jsem si jist, že i v dalším roce to bude stejné," pravil Brown. "Pardon, i v dalších několika letech," opravil se vzápětí.
V každé rodině občas nastane krize, Ferrari si ji vybralo v plné míře při Velké ceně Maďarska, kde Schumacher dojel osmý a absolvoval pátý závod bez vítězství v řadě. Za stejnou dobu se navíc jen jednou dostal na stupně vítězů, na třetí pozici. "Nikdy se nevzdáváme, vždy bojujeme až do úplného konce," glosoval potíže čtyřiatřicetiletý Schumacher, který další dva závody vyhrál a trable tak v podstatě vyřešil.
Za hlavu rodiny je považován sportovní ředitel Jean Todt. Namluvil si designéra Roryho Byrnea a experta na motory Paola Martinelliho. Stojí také po boku Schumachera během převážné části jeho kariéry. Brown byl navíc v Benettonu, kde Schumacher získal své úvodní dva tituly mistra světa.
Všichni mají smlouvu do roku 2006. "Je tu skvělá rodina a já věřím, že ji nikdo nechce opustit, že ji nikdo nechce zradit," prohlásil Todt. Letošní ročník byl nejvyrovnanější za mnoho posledních let. Šestnáct Velkých cen mělo osm rozdílných vítězů z pěti stájí.
Pro srovnání: loni monoposty Ferrari vyhrály s výjimkou dvou závodů ze sedmnácti Velkých cen všechny. "Kdyby to bylo snadné, navzájem bychom se nepotřebovali," řekl Brown. "Po Velké ceně Maďarska se projevilo bojovné srdce naší rodiny. Příště však musíme pracovat ještě lépe, aby se takové situace nemusely řešit," dodal.
Ani jeden z členů Ferrari údajně nemá problém s motivací. "Už proto, že se na nás tlačí Williams, McLaren, Renault, Michelin," zmínil Brown i konkurenčního výrobce pneumatik. Časté spekulace o konci kariéry sám Schumacher utnul. "Každý jednotlivec v našem týmu je jedinečný, každý udělal skvělou práci," nešetřil chválou Schumacher, který podle bývalého mistra světa Alaina Prosta sedmý titul nezíská právě kvůli malé motivaci.
Sám pilot ale nesouhlasil. "Sedmý titul je dostatečnou motivací," namítl okamžitě. "Opravdu ten sport miluji, nemám důvod končit či ztrácet soutěživost. Jak bych se jinak bavil?" otázal se Němec, který si extrémně pochvaloval práci mechaniků v Suzuce. "Přišel jsem o čumák svou hloupostí a oni hned prokázali připravenost. Jsou profíci," pochválil mechaniky, kteří mu po kolizi s Japoncem Takumou Sató vyměnili přední křídlo.
Schumacher se tak mohl opět vrátit na trať a z poslední pozice se propracoval na potřebný bod za osmé místo, který ho nesmazatelně pasoval mezi legendy. Překonal totiž dosavadní rekord v počtu titulů, který držel společně s Argentincem Juanem Manuelem Fangiem. "Nechci s ním být srovnáván. On je větší legendou z jiné doby," pravil staronový mistr světa. "My jsme jedna velká rodina a já jsem pyšný, že mohu být její součástí," dodal.