Schumacherův monopost měl loni drobné problémy s brzdami. "Ale dokázali jsme se s nimi poprat a vyhrát. Letos víme, jak postupovat lépe," říká Němec.
Pokud vedoucí muž průběžného pořadí zvítězí, stane se prvním jezdcem formule 1, který vyhrál stejnou grand prix posedmé. "Okruh v Montrealu je ale podobný trati v Imole, kde Button ukázal svoje schopnosti a svůj potenciál. Bude to určitě těsný závod," nechtěl předvídat Schumacher.
Z dvanácti startů v Kanadě nedokončil Němec pouze dva, vyhrál třikrát během posledních čtyř let a porážku nepoznal v uplynulých dvou sezonách. Proto je favoritem číslo jedna. Týden po závodu v Montrealu se jede v Severní Americe další závod - grand prix v Indianapolis.
Charakteristika trati: |
Délka okruhu: 4,421 km. |
Button byl v letošní sezoně pětkrát na stupních vítězů, v Imole navíc vyhrál kvalifikaci a v závodu skončil druhý. Na okruhu Gillese Villeneuva v Montrealu chce dosáhnout prvního vítězství pro B.A.R., stáj, která po svém vzniku dlouho sázela všechno na bývalého mistra světa Jacquese Villeneuva.
"Mým cílem je dostat se opět na stupně vítězů, snem pak závod vyhrát. Pokud dostanu šanci, chytnu se jí," slíbil britský pilot.
"Mám kvalitní motor," upozornil jezdec, jenž v Kanadě ještě nebyl v první desítce. "Bude to velmi rychlý závod, ale můžeme se Ferrari přiblížit," věřil čtyřiadvacetiletý závodník.
Zlepšit se chtějí Williamsy, kterým se zatím nedaří. "Po testech v Monze a Silverstonu očekáváme zlepšení," nechal se slyšet Ralf Schumacher, který v roce 2001 kanadský závod vyhrál a loni skončil druhý.
Druhá stáj v Poháru konstruktérů Renault jako jediná dokázala letos Ferrari porazit a lze očekávat, že Ital Jarno Trulli a Španěl Fernando Alonso budou vpředu.
Kimi Räikkönen z McLarenu v Kanadě skončil vždy do šestého místa, ale letos získal do seriálu pouze jeden jediný bod. Jeho tým chce po návratu do Evropy představit nový vůz.
Velká cena Kanady byla loni nejprve podle slov šéfa Bernieho Ecclestona vyřazena ze seriálu, ale Světová rada motoristického sportu ji nakonec do termínové listiny dodatečně zařadila.
Uvnitř trati na ostrově Ile de Notre Dame je jezero, voda se nachází i v jejím okolí. Okruh tvoří i veřejné vozovky a je proto značně nerovný, na rozdíl od jiných městských tratí ale disponuje úseky, na nichž lze dosahovat maximálních rychlostí.
Až 322 kilometrů v hodině mají jezdci na tachometru na rovince Casino, na jejímž konci je ostrá šikana, ústící do cílové části.
To je místo, které skýtá nejlepší možnost k předjíždění, neboť zde jezdci musejí brzdit až na stokilometrovou rychlost a potom se rychlostní ručička vrací opět na maximum.
Podobný cyklus se na trati bez rychlých zatáček opakuje celkem šestkrát.
Průběžné pořadí MS po sedmi závodech: 1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 60 bodů, 2. Barrichello (Braz./Ferrari) 46, 3. Button (Brit./B.A.R) 38, 4. Trulli (It./Renault) 36, 5. Alonso (Šp./Renault) 25, 6. Montoya (Kol./Williams) 24, 7. R. Schumacher (Něm./Williams) 12, 8. Sató (Jap./B.A.R.) 8, 9. Massa (Braz./Sauber) a Fisichella (It./Sauber) po 5.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 106, 2. Renault 61, 3. B.A.R.-Honda 46, 4. BMW-Williams 36, 5. Sauber-Petronas 10, 6. McLaren-Mercedes 5.