Auto je o trochu štíhlejší než jeho loňský předchůdce a ve střední části má kvůli zlepšení chlazení více podseknuté bočnice. Loňský model se osvědčil.
"Záď vozu je z velké části pozměněna, využili jsme na ni řadu nových nápadů," říká hlavni kosntruktér Matt Morris. "Všechny silné stránky vozu jsme využili k dalšímu vývoji. Výsledkově očekáváme další pokrok."
Stejně jako u Ferrari tým zkouší u zavěšení kol typ s tažnou tyčí, který dává vozu výrazné aeordynamické výhody, zároveň má však některé mechanické slabiny. Proto vpředu zatím na autě zůstává závěs se vzpěrnou tyčí, který měl Sauber minulý rok.
Zejména díky úzké spolupráci s Ferrari švýcarská stáj doufá, že se v pořadí Poháru konstruktérů posune za silnou čtyřku Red Bull, Ferrari, McLaren a Mercedes na celkové páté místo a předstihne francouzský Lotus.
V černo-bílých kokpitech budou opět sedět japonský jezdec Kamuj Kobajaši a mexický mladík Sergio Pérez.