Věnce vozí z vrchařských klání pravidelně, má je ze španělského Al Fita, švýcarského St. Ursanne stejně jako z českého Ecce Homo. Před letošní sezonou ale tvrdí, že to zřejmě bude poslední rok, kdy se s "em trojkou" dostane na stupně vítězů.
"Od další sezony nebudou muset mít turbomotory restriktor v sání. Výkon takových motorů vyskočí strašně nahoru," vysvětluje Vladimír Liška. "My, co přeplňování nepoužíváme, tak nebudeme mít šanci je porážet. Už to mělo platit letos, ale na poslední chvíli zůstalo vše při starém."
Co to v praxi znamená? Liškovo BMW M3 s motorem 3,2 litru má výkon 320 až 350 koní. Mitsubishi Lancer nebo Subaru Impreza s turbomotorem má při použití restriktoru rovných 300 koní. Bez něho se výkon zvýší podle jezdcova mínění na 370 až 400 koní.
"To je odhad. U přeplňovaných motorů se to zvyšuje snadno. Vždyť třeba auta jezdící rallyekros mají výkony přes 500 koní," poznamenává Liška.
Proto se na letošek maximálně soustředí. Ví, že je to možná poslední šance na velký úspěch za volantem klasického bavoráka. Sezonu zahájí už o víkendu, kdy se jede na Masarykově okruhu první závod českého mistrovství.
"Bude to rozcvička po dlouhé zimě. Výhodou je, že je v Brně široká trať a za případnou chybu se neplatí zničeným autem," míní vrchař.
Pak má necelý měsíc na přípravu na ME. To odstartuje poslední dubnový víkend na rakouském Rechbergu.
"Auto jsem nechal více vyladit. Uvidím, s čím nastoupí konkurence. Když bude dobrý výsledek, tak jdu do Evropy naplno," doplňuje Vladimír Liška.