Po startu šel do vedení Folch, ale ve třetím kole jej na čele pole vystřídal další starý dobrý známý z mostecké TGP, Švýcar Fredy Kumschick, na starším Willamsu FW07C.
Poněkud divokou jízdou se Kumschickovi dařilo zvyšovat svůj náskok. To mu ale měli jeho pneumatiky za zlé a jeho vůz začal v zatáčkách klouzat. Folch, který své obutí šikovně šetřil, toho nakonec v 12. kole využil a vedení si vybojoval zpět. Do konce závodu, který se jel na 18 kol již vůz, který roku ´82 dovedl Keke Rosberg k titulu, nikdo neohrozil.
Třetí dojel po dlouhém souboji se Švýcarem Bahlsenem výborně naladěný Američan Duncan Dayton. V jeho Williamsu FW07C v tréninku explodoval motor a tak do závodu nastoupil ze zadní pozice v Brabhamu BT33.
Dlouho očekávaný TGP-debut vozu Minardi 185B, se kterým roku 1985 italská značka vstoupila do F1, se bohužel nekonal. Majitel a pilot Steve Hitchins měl v tréninku takové problémy s tlakem paliva, že do závodu nenastoupil.
I když se TGP stále více stává "mistrovstvím-Williams" je škoda, že po dlouhých letech, které tato výborná série hostovala v Brně, či v Mostu, již do Čech nezavítá.
Výsledek 1. závodu FIA-Thoroughbred-Grand-Prix v Jaramě
1. Joaquin Folch Williams FW08-5
2. Fredy Kumschick Williams FW07C-14
3. Duncan Dayton Brabham BT33-1
4. Hubertus Bahlsen Lotus 81
5. Mike Whatley Ensign N175
6. Dan Collins Lotus 91