Systém KERS (více ZDE) a jeho součásti váží 40-60 kilogramů a pro těžšího Kubicu je větším problémem než pro Heidfelda. Polák se kvůli němu dostává k horní hranici hmotnosti monopostu (605 kg), kvůli čemuž nezbývá inženýrům prostor na dovážení a vyladění šasi.
"Dokud nebude váhový limit pro monopost zvýšen, musím závodit bez KERS," tvrdil po příletu do Malajsie Kubica.
Heidfeld je se svými 64 kilogramy ve výhodě, přesto i u něj přes riziko přenastavení celého monopostu uvažuje tým BMW-Sauber o vymontování systému, který je pro letošní sezonu zatím nepovinný. Výkonnostní rozdíl mezi oběma jezdci byl v Melbourne doslova hmatatelný.
Rozhodování o instalaci nebo naopak uklizení KERS zpátky do kamionu bude BMW nechávat až na pátek po trénincích. Každý okruh je jiný a na každém monopostu se chová trochu jinak.
"Naše simulace na malajský okruh vypověděly, že situace bude podobná jako v Austrálii, ale musíme počkat na údaje z tréninků. Ty budou směrodatné tady v Sepangu, ale i na všech dalších závodech," uvedl v pátek na okruhu poblíž vesnice Sepang šéf týmu Mario Theissen.
Časy jezdců BMW v AustráliiKvalifikace Závod - nejrychlejší kola |