Letos už Kreuziger zazářil na závodě Tirreno-Adriatico, kde obsadil třetí místo. Pátý skončil v italské klasice Strade Bianche a osmý Kolem Ománu.
Naposledy se představil minulý týden při etapách Kolem Baskicka, kde pomohl k prvenství svému lídrovi Contadorovi a sám skončil sedmnáctý. "Po pauze se teprve rozjíždím. Nejelo se mi úplně tak, jak bych si představoval," říkal tehdy.
Na Amstelu bude nyní nejen obhájcem titulu, ale i kapitánem své stáje Tinkoff-Saxo. Alberto Contador letos žádné jarní klasiky neplánuje.
Co jste stihl mezi Baskickem a Amstelem?
Regeneraci a pár tréninků za motorkou. Po závodění v Baskicku mi pomohla hlavně regenerace, jsem na tom teď o něco líp. I když pořád to není to, co bych chtěl. Ale ještě zbývají do Amstelu dva dny.
Zkusíte si v sobotu kus tratě projet?
Nepojedu, protože je tam závod hobíků. Vloni jsme to udělali a bylo to dost nebezpečné. Ale trať znám dobře, Amstel je stejný jako loni. Informací mám dost, od sportovních ředitelů jsme je dostali už s předstihem.
Takhle Roman Kreuziger loni vyhrál po sólovém úniku ardenskou klasiku Amstel Gold Race.
V čem je podle vás Amstel nejzáludnější?
Každá z těch klasik je záludná. Amstel je hodně technický. Když máte den a jste na správném místě, je to O.K.. Pokud ne a jste pozadu, stojí spoustu energie, abyste se dostali dopředu.
Amstel Gold RaceKdo také bude v neděli na startu Tinkoff-Saxo: KREUZIGER AG2R: Betancur (Kol.), Bardet (Fr.) Astana: Nibali (It.), Fuglsang (Dán.) Belkin: Mollema (Niz.) BMC: Gilbert (Bel.). S. Sánchez (Šp.), Van Garderen (USA), P. Velits (SR) Garmin: D. Martin (Ir.), Slagter (Niz.) Lampre: Cunego (It.), Costa (Port.) Lotto: Van Den Broeck (Bel.) Movistar: Valverde (Šp.), Intxausti (Šp.) Omega: Kwiatkowski (Pol.), T. Martin (Něm.), ŠTYBAR, Poels a Terpstra (oba Niz.) Orica: Gerrans (Aus.), Weening (Niz.) Europcar: Voeckler (Fr.) Kaťuša: Rodríguez (Šp.), Moreno (Šp.) Sky: Boasson-Hagen (Nor.), Swift, Thomas (oba Brit.) Trek: A. Schleck, F. Schleck (oba Luc.) IAM Cycling: Chavanel (Fr.) |
Jak byste popsal Cauberg, nejslavnější kopec na trati? Během závodu vás čeká čtyřikrát.
Atmosféra je tam výjimečná, lidí opravdu hodně. Prostě skvělá kulisa. Samotný kopec není až tak těžký, ale když ho jedete tolikrát, začne se zajídat.
Pouštěl jste si někdy váš loňský vítězný dojezd?
Ne, nikdy. Minulostí nežiju.
Coby obhájce titulu máte startovní číslo 1. Bude to pro vás jiný závod než loni? Překvapit ostatní může být mnohem těžší než tehdy.
To číslo na zádech samozřejmě k něčemu zavazuje, chcete se ukázat v dobrém světle. Ale nemám s tím problém, že bych se kvůli tomu psychicky hroutil. Jasně, budu si dávat větší pozor. Ale to bych si musel hlídat tak nejméně dvacet lidí, abych všechny ohlídal. Nejméně deset jich určitě může pomýšlet na vítězství.
Koho z nich považujete za největší soupeře?
Gilberta, Kwiatkowského, Valverdeho, Gerranse...
Měl jste jakožto kapitán možnost mluvit do výběru jezdců svého týmu?
Měl, ale nemluvil. Tým vybral zkušenější jezdce i neoprofíky, ta sestava je vyvážená. Amstel jedeme na tři lidi: na mě, Nikiho Sörensena a Roryho Sutherlanda. Je lepší tenhle závod rozehrát na víc front, dělají to tak i jiné týmy.
Bavili jste se s šéfem týmu Bjarnem Riisem o tom, proč jste se v Baskicku necítil nejlépe?
Bavili, ale nebudu to ventilovat ven, není důvod.
Rozhodli jste se po ardenských klasikách vynechat závod Kolem Romandie. Co vás k tomu vedlo?
Tím, že jsem jel Baskicko, by bylo závodů směrem k dalšímu programu zbytečně moc.
Alberto Contador si už tento týden zkoušel kostkové pasáže, na kterých se pojede Tour. Čeká vás podobná rekognoskace terénu?
Asi někdy v květnu bych na ně měl vyrazit.
V červnu pak máte v plánu etapy Kolem Švýcarska. Tam byste měl být podobně jako loni kapitánem?
Teď myslím na klasiky, Švýcarsko je daleko. Ale asi bych kapitánem měl být. Alberto před Tour pojede Dauphiné.