„Teď to jde rychle, za necelé dva týdny jedeme ve Francii, a tak musíme dát auta rychle do kupy. Teprve pak bude konečně trochu pauza,“ popisuje lídr evropského šampionátu, co jeho a celý tým čeká v následujících dnech.
Vypadá to, že se v těchto týdnech moc nezastavíte.
To je pravda a zvlášť před Novou Pakou to bylo dost hektické. Připravujeme vůz nejen pro mě, ale i pro Aleše Fučíka. Po závodě v Německu byly s oběma auty potíže a my měli jen necelý týden, abychom je dali dohromady. Nakonec se to povedlo, já jsem vyhrál, Aleš byl čtvrtý.
Cesta k vítězství ve finále ale pro vás byla hodně komplikovaná. Proč?
Protože v neděli přišly nečekané potíže. Přitom sobota byla skvělá, vyhrál jsem všechny tréninky i první rozjížďku.
Začalo se to komplikovat v první nedělní jízdě, v níž jste dostal desetivteřinovou penalizaci. Jak jste celou situaci viděl vy?
Bylo to trochu nešťastné, sjížděli jsme dolů s kopce s Pavlem Svobodou, já jsem za ním byl nalepený, auto mu skočilo a přetočilo se přede mnou. Kontakt tam asi byl, nechci tvrdit, že ne, byl jsem o něho opřený. Ale nebyl v tom žádný úmysl. Přesto jsem penalizaci dostal a do poslední rozjížďky jsem musel vyjet až z druhé řady.
V té jste dopadl ještě hůř, dokonce jste byl diskvalifikován.
Zase jsme jeli spolu, já jsem ho nahoře předjížděl. Už jsem byl před ním, když si pravým předním kolem najel na můj zadek a vlítl do svodidel. Sportovní komisaři rozhodli tak, že diskvalifikovali mě, i když jsem přinesl důkazy, které potvrdily moji verzi. Nebylo to ale vzato v potaz, což mě mrzí.
Kvůli tomu jste musel do druhé startovní řady i v semifinále. To nebyla moc výhodná pozice.
Bylo to náročné jak na moji psychiku, tak na auto, ale zajel jsem dobře a vybojoval jsem si první řadu, i když až z třetí pozice.
Ve finále jste brzy překvapivým atakem využil souboje Výborného a Pleskovase.
Na začátku jsem byl hodně u vnějšího mantinelu, i když tam byla dost měkká trať. Naštěstí se auto v půlce kopce chytlo a mohl jsem je překvapit. Oni mezi sebou bojovali a můj útok z vnějšku určitě nečekali, v té zatáčce se totiž jezdí po vnitřní straně.
Pak už jste před sebe nikoho nepustil. Jak jste si jízdu na prvním místě užíval před vlastními fanoušky?
Já jsem finále jel vlastně hlavně pro ně zvlášť proto, že jsem je zklamal v rozjížďkách. Chtěl jsem jim to alespoň takhle vynahradit. Půlka lidí je tu kvůli nám a chtěl bych jim touhle cestou poděkovat, že vydrželi to ohromné vedro a že tu zůstali až do pozdního odpoledne.