Podle Nika Rosberga se Hamilton v obavě o první místo rozhodl, že zapojí do jejich souboje třetí Vettela. Takže nejezdil tak rychle, než mohl a Vettel se jim zezadu přiblížil. Rosberg se potom musel soustředit na boj s ním, měnit strategii zastávek a neměl šanci bojovat o vítězství.
Lewis Hamilton však něco takového popírá. „O Nikův závod se nestarám, to není moje práce. Moji prací je řídit vůz a dovézt ho v pořádku do cíle a tak rychle, jak je to jen možné.“
Nico Rosberg svému týmovému kolegovi nevěří. Je přesvědčen o tom, že mohl jet rychleji a vyhrát s větším náskokem, Že mohl jet tak, aby Sebastian Vettel zůstal daleko za oběma vozy Mercedes. Tomu by odpovídala i kolísavá Hamiltonova výkonnost v průběhu celého závodu.
„Kvůli tomu, že Lewis jel zbytečně pomalu, Sebastian se ke mě dostával příliš blízko. Musel jsem totiž jet pomaleji také. To mu otevřelo možnost dostat se přede mě při zastávkách v boxech. Museli jsme Ferrari přizpůsobit naši strategii a ztratili na Lewise,“ vysvětoval Rosberg.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff"Lewis se nesnažil žádným způsobem zpomalit Nika, aby skončil na třetím nebo horším místě. Na sto procent." |
Důsledkem bylo, že ke druhé zastávce musel německý jezdec dřív, než měl původně v plánu a koncem závodu již neměl dobré pneumatiky. Ty byly také důvodem, proč musel zpomalovat spolu s Hamiltonem - jakmile se k němu víc přiblížil, okamžitě obutí jeho vozu začalo rychle degradovat. V Číně bylo pro vedoucí dvojici předjíždění nemožné.
„Proto nejsem spokojený,“ zakončil Nico Rosberg.