Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Roman Kresta odpovídal on-line

23 2004
Praha, Zlín - Zastavil před zlínskou redakcí MF DNES, cestou k počítači rozdal pár autogramů, a pak již více než hodinu odpovídal na dotazy čtenářů iDNES. "Mám toho teď nad hlavu, déle tady být nemůžu," omluvil se tovární jezdec automobilky Ford mistrovství světa v rallye.

Pokud by měl děkovat za všechny gratulace a vánoční přání, nic jiného by nestihl. Takhle se nejvíce zdržel nad otázkami na jeho domovskou Horáckou rallye, které mu dělaly evidentně radost.

Odpovědi Romana
Kresty najdete ZDE


Kariéra
Osmadvacetiletý rodák z Trnavy u Zlína a vyučený automechanik začal svoji soutěžáckou kariéru v roce 1994 se spolujezdcem Janem Tománkem, který ho doprovází téměř po celou jeho závodní éru.

Po velkých úspěších s Škodou Felicia Kit Car dostal příležitost jezdit s tovární octaviíí WRC, s níž v letech 2000 a 2001 získal titul absolutních domácích šampionů.

Kresta absolvoval v mistrovství světa premiéru v roce 2001 s Fordem Focus stáje M-Sport při Rallye Acropolis a startoval dohromady na dvaceti podnicích MS.

Své zkušenosti mezi světovými hvězdami získával především jako člen týmů Škoda Motorsport a Bozian Racing, za který startoval s Peugeotem 206 WRC.

Začátkem prosince si ho Ford vybral jako dvojku do továrního týmu k dalšímu bývalému jezdci škodovky Toni Gardemeisterovi z Finska.

"Je to životní příležitost a naplnění mého snu. Pro soutěžního jezdce je to maximum, kterého může dosáhnout - je to stejné, jako pro okruhového jezdce formule 1. Být jedním z dvanácti jezdců světového šampionátu je zároveň velmi zavazující a udělám maximum pro to, abych oplatil důvěru," sdělil Roman Kresta krátce po podpisu smlouvy.

Články o Romanu Krestovi najdete ZDE

Roman Kresta při on-line rozhovoru ve zlínské redakci MF DNES.

Autor:


Témata: rallye, Formule 1




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze