„Na Standu jsem se chodil dívat jako dítě. Bylo by super, kdybych ho vyrovnal,“ zasnil se 33letý Kostka. Když se jela Kopná poprvé, bylo mu devět.
Zlínský pilot vyhrál v letech 2013 a 14, třetí úspěch přidal až loni. Přesto dosáhl na hattrick, protože soutěž měla mezitím dvouletou přestávku. Když se pořadatelé rozhodli oblíbený sprint obnovit, piloti to kvitovali s nadšením.
„Pro místní jezdce je to mimořádný závod. Všichni jsme byli nešťastní, když se nejelo,“ přiznal Kostka.
Původem okruhového pilota ovšem na důvěrně známých tratích nečeká nic lehkého. V uplynulé sezoně obsadil jen dvě soutěže a od srpnové Barum Czech Rally Zlín má závodní pauzu. Na ní přišel o bronz až v posledním testu, kde ho přeskočil jeho švagr Roman Kresta.
„Nevidím v tom problém,“ mávl rukou. „Snažím se řadě lidí dělat soutěžního instruktora, takže v závodním autě sedím často. Sedneme do něj a poletíme,“ dodal s úsměvem.
Stejně jako v předchozích dvou letech bude spolupracovat s navigátorem Ladislavem Kučerou. Na Vančík Rallysprintu Kopná, jak se úvodní podnik pětidílné Rallysprint série oficiálně jmenuje, usednou do Škody Fabie R5 nizozemského týmu Wevers Sport.
„Už jsem s nimi spolupracoval. Před lety jsem využil jejich Fiestu WRC,“ připomněl Kostka. „Auto ještě o víkendu závodilo. Naštěstí se nic nestalo, takže je k dispozici,“ vydechl si.
Na Kopnou se připravoval nejen testováním, ale také na silničním kole. Usedá na něj často, během týdne zvládne i 400 km. Přitom se často vydává do Hostýnských vrchů.
„Baví mě to, ale na rozdíl od rally už v cyklistice nemám šanci. Začal jsem s ní pozdě,“ podotkl s úsměvem Kostka. „Teď se ale soustředím na rally. Konkurence bude solidní, diváci se mají na co těšit,“ nepochybuje.