Jenže až dosud měl pilot Jipocar Czech National Teamu na severu Evropy spíš smůlu. Jako by ho provázelo prokletí: v roce 2012 zde sice bral dva body do celkového hodnocení seriálu, s devátým místem však rozhodně spokojen nebyl.
„Pokazili jsme úvodní kvalifikaci, z čehož vyplynula špatná startovní pozice. Dva dny jsme tak museli soupeřům ‚čistit trať‘,“ uvedl tehdy Prokop. „Bylo to hrozně nepříjemné a frustrující, protože jsme se vůbec nedokázali držet obvyklých soupeřů.“
Další dva roky bylo ještě hůř!
Nejprve ho do cíle nepustila pokažená vodní pumpa a následně zničený motor. „Přitom před závodem jsme právě tuto součástku měnili, aby se stará nepokazila. Přesáhla totiž svou životnost,“ krčil rameny Prokop. „A pak zradila nová. Což mrzí asi víc. Když víte, že vše děláte správně, a ono je to zbytečné, tak to naštve mnohem víc.“
Prokop ve Finskukategorie JWRC a SWRC kategorie mistrovství světa |
Loni musel Prokop ze soutěže odstoupit už během odpoledne druhého soutěžního dne – kvůli neopravitelnému poškození svého Fordu Fiesta RS WRC. „Na třetím odpoledním testu jsem neudržel po doskoku auto na cestě a trefil pravým zadním kolem nějaké skalisko,“ líčil Prokop. „Byla to veliká rána, ale naštěstí do zadní části a auto se roztočilo. Nás s Jendou to nebolelo, ale pro Fionu to byl bohužel likvidační zásah,“ krčil rameny.
Náladu ve Finsku si tak dvaatřicetiletý pilot částečně spravil až letos, kdy společně s tradičním parťákem Janem Tománkem vybojovali sedmou příčku. „Sedmé místo je skvělé a jsme s ním spokojeni. Obzvlášť po dvou nevydařených ročnících, kdy jsme tu byli nuceni odstoupit,“ oddechl si Prokop.
Jenže ani letošní podnik nebyl selankou. Hned ve třetí zatáčce úvodního soutěžního dne totiž jihlavská posádka skončila ve škarpě.
„S trošku orvanou ‚Fionou‘ jsme potom možná příliš opatrně dokončili první průjezdy a bohužel se vytratila jakákoliv bojovnost, odhodlanost a lehkost jízdy,“ mrzelo Prokopa. „Skutečně mě to pro celé dopoledne dost rozhodilo z tempa.“
Právě páteční dopoledne pak stálo českého pilota šanci na ještě kvalitnější výsledek. „Po chybách jsem se nedostal do tempa a dobré svezení a závodění v odpolední rundě už bylo bez potřebného kontaktu s posádkami před námi,“ litoval.
Manažer Jipocar Czech National Teamu Quirin Müller však byl s umístěním v cíli spokojen. „Závod se nevyvíjel úplně podle našich představ, ale konečný výsledek nás uspokojuje,“ uznal Müller. „Po Sardinii i Polsku bez bodů jsme rádi za jejich slušný příděl,“ připomněl předchozí nevydařené závody.