"Žádné další změny jsme neprovedli, protože už není co zlepšovat. Vůz je na konci svého vývoje," řekl šéf týmu Michal Hrabánek na předsezonní tiskové konferenci v Praze.
Zatímco technika zůstává totožná, osazenstvo ve vozech při jednotlivých seriálech se oproti minulé sezoně mění.
Jan Kopecký nebude obhajovat titul ze seriálu ERC a přesune se do asijsko-pacifického šampionátu. Poměří tak síly mimo jiné i s tamním mistrem Gauravem Gillem, další tváří Škody. "Bude to světová rarita: dva kontinentální šampioni v jednom týmu," podotkl Hrabánek.
Ale zpět k mistrovství Evropy, jehož druhý závod v Lotyšsku (na úvodní Jänner Rally Škoda Motorsport nestartovala) začíná v sobotu první etapou. Na loňské úspěchy Kopeckého se v barvách mladoboleslavského továrního týmu pokusí navázat Fin Esapekka Lappi a Němec Sepp Wiegand.
Lappi už pro Škodu Motorsport jezdil v minulé sezoně, během které kombinoval starty v mistrovství světa, mistrovství Evropy i asijskopacifickém šampionátu. Wiegand je vycházející hvězdou týmu Škoda Auto Deutschland. Oba talentovaní jezdci by v šampionátu ERC měli absolvovat šest až osm závodů.
Mladoboleslavská značka v rallyesportu vstupuje do přelomového roku. Zase chce sbírat trofeje napříč kontinenty, to je jasné. Ale prioritu má příprava nového vozu kategorie R5, který se za rok má stát nástupcem varianty S2000.
"Veškeré síly a kapacity směrujeme k vývoji nového závodního speciálu. Je to pro nás technická i finanční výzva," narážel Hrabánek na podmínky Mezinárodní automobilové federace stanovující maximální cenu vozu 180 tisíc eur (4,9 milionu korun).