Finský pilot vyhrál minulý díl v Maďarsku, a protože vedoucí muž průběžného pořadí Španěl Fernando Alonso s renaultem nebodoval, rozdíl mezi oběma rivaly činí 26 bodů.
Do konce sezony zbývá ještě šest závodů a souboj o titul se vyostřuje.
Alonso navíc nebude mít kvůli kvalitním výkonům v minulé sezoně možnost nasadit do pátečního tréninku druhý vůz, zatímco u McLarenu bude testovací pilot Pedro de la Rosa vybírat vhodné pneumatiky.
Räikkönen tak bude pracovat na nastavení vozu a v kvalifikaci navíc pojede z výhodné poslední pozice. Vedoucí muž seriálu Alonso si musí podle pravidel vystačit v horkém počasí s motorem, s kterým absolvoval Velkou cenu Maďarska.
Přesto se Španěl nevzdává a věří v sedmé vítězství v sezoně. "Problémy v Maďarsku nás trochu překvapily," zmínil Alonso kolizi na startu a problém s výměnou přítlačného křídla.
"Ale myslím si, že auto bude připraveno bojovat o vítězství, pokud k něčemu
podobnému na trati již nedojde. Potřebujeme po výpadku body," prohlásil čtyřiadvacetiletý jezdec stáje Renault, která je v čele Poháru konstruktérů dvanáct bodů před McLarenem.
Finský pilot má po Maďarsku velké sebevědomí, ale při zmínkách o trati byl opatrný. "Netestovali jsme tam a okruh uvidím o víkendu poprvé v životě. Viděl jsem jen grafiku a vypadá velmi dobře. Jsou tam pomalé i rychlé zatáčky, dlouhé rovinky a
kopce. Moc se těším, je to výzva," prohlásil Räikkönen.
Turecká trať je po třítýdenní pauze mezi závody pro všechny piloty velkou neznámou. "Jsme na formuli připraveni," prohlásil guvernér Istanbulu Muammer Güler.
"Velkou pozornost jsme věnovali bezpečnosti," ujistil s tím, že organizátoři jsou připraveni zajistit bezpečí všech zúčastněných po sériích bombových útoků v zemi v poslední době. Boj nevzdává ani sedminásobný mistr světa Michael Schumacher,
jenž si během své kariéry zvykal už na několik nových tratí.
V Turecku může dosáhnout na další rekord, jeden z mála, který ještě nedrží. Když vyhraje stejně jako v Maďarsku kvalifikaci, vyrovná bilanci Ayrtona Sennu, jenž byl na pole position v 65 případech.
"Ten okruh jsem pořádně neviděl, jen vím, že je kopcovitý a má rychlé a dlouhé zatáčky. Což by mi mělo vyhovovat," řekl Schumacher, třetí muž průběžného pořadí. Německý pilot jako jediný využil třítýdenní pauzu k testování.
Více o první Velké ceně Turecka ZDE
Průběžné pořadí po 13 závodech
1. Alonso (Šp./Renault) 87 bodů, 2. Räikkönen (Fin./McLaren) 61, 3. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 55, 4. Trulli (It./Toyota) 36, 5. Montoya (Kol./McLaren) 34, 6. R. Schumacher (Něm./Toyota) 32, 7. Barrichello (Braz./Ferrari) 31, 8. Fisichella (It./Renault) 30, 9. Heidfeld (Něm./Williams) 28, 10. Webber
(Austr./Williams) 24.
Pohár konstruktérů
1. Renault 117, 2. McLaren-Mercedes 105, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 68, 5. Williams-BMW 52, 6. Red Bull-Cosworth 24.
Charakteristika okruhu
Délka trati: 5,378 km.
Délka závodu: 57 kol = 306,546 km