Tým ani 30letý pilot zatím podpis oficiálně nepotvrdili, jen sportovní šéf Citroënu Olivier Quesnel před pár dny v rozhovoru pro Radio-France uvedl: "Nic není podepsáno a ještě jsem s Räikkönenem nemluvil ani po telefonu, ale jde o víc než jen o spekulace. Je to reálná možnost." I to je důkaz, že už tehdy byly obě strany blízko k dohodě.
Teď už je nejspíš vše dohodnuté. Räikkönenovi, který musel kvůli příchodu Fernanda Alonsa předčasně ukončit angažmá ve Ferrari, do rallye pomohl jeho osobní sponzor Red Bull. Ten je zároveň i partnerem Citroënu, za který závodí šestinásobný šampion Sébastien Loeb.
Podle televize MTV3 pak bude Räikkönen jezdit u juniorského týmu Citroënu, k dispozici mu však bude tovární model C4. Po ročním "odskočení" do rallye by se v sezoně 2011 měl vrátit do F1 a místo Marka Webbera závodit za tým Red Bull. "Jestliže se chce vrátit, musí si udržet perfektní fyzičku. Všichni dobře víme, že Kimi rád navštěvuje party a napije se," varuje ho bývalý šampion F1 Alain Prost.
Sám Räikkönen rallye miluje, letos dokonce startoval ve Finské rallye, ale po nehodě, kdy skončil v kotrmelcích, ji nedokončil. Přesto právě záliba v rallye je i jedním z důvodů, proč dál nepokračuje v F1.
McLaren, který měl o něj zájem, totiž odmítl dát do chystané smlouvy klauzuli, která by Räikkönenovi dovolila se závodů rallye účastnit. Jezdec pak smlouvu odmítl. Teď už pro něj není v F1 místo.
"Kimi si raději vezme rok volno a nechá si otevřené dveře pro návrat v roce 2011, než aby jezdil za průměrný tým bez šance na titul. V pauze se třeba zúčastní několika závodů v rallye, což mu rozhodně neuškodí," řekl nedávno Räikkönenův manažer Steve Robertson.
Je jasné, že šéfové rallye příchod Fina vítají, výrazně se totiž zvýší zájem o šampionát. Zároveň bude velmi zajímavá konfrontace mezi ním a ostatními rallyeovými jezdci.
"Kimi je rychlý, ale nedokážu si představit, že by hned v první sezoně vítězil," uvedl vicemistr světa Mikko Hirvonen.