V Poháru konstruktérů má Ferrari na třetí příčce před McLarenem náskok pouhé dva body. A monopost stáje z Wokingu je momentálně o něco lepší než Ferrari. Räikkönen může jen doufat v chyby soupeřů.
"Poslední dva závody budou těžké, i když pojedu naplno a bez chyb, nemusí to stačit. Když bude auto stejně pomalé, jako bylo dnes v Suzuce, nemám šanci," předpokládá Fin, kterého čekají ve Ferrari dvě poslední Velké ceny.
Poté se s největší pravděpodobností vrátí právě do McLarenu. Když se mu tedy podaří udržet třetí místo v Poháru konstruktérů, poníží pozici své budoucí stáje. A sám bude v sezoně 2010 vozit na kokpitu namísto šestky číslo osm.
Räikkönen pravidelně díky systému obnovení vbrzdné energie (KERS) získává hodně míst na startu. V Suzuce to ale nešlo. Rošt je poměrně blízko první zatáčce, která ja navíc úzká a není tedy čas využít lepšího zrychlení.
"V prvním úseku závodu jsem jel na tvrdých pneumatikách, což vůbec nebylo jednoduché. Auto nejelo," vysvětloval proč na něj po startu mohl dotírat Rubens Barrichello.
Od první zastávky v boxech ale mohl přidat. Rychle se Brazilci vzdálil a začal útočit na Němce Heidfelda, který po většinu závodu držel čtvrté místo. Při poslední zastávce v boxech se posunul před něj.
"A to jsem se vrátil z boxů mezi pomalejší jezdce za Buttonem. Nemohl jsem jet tak rychle, jak mně pneumatiky dovolovaly. Ale stačilo to."
Kimi Räikkönen ztrácí dva body na Hamiltona i v mistrovství světa jezdců. Takže se budou přetahovat o pozici v obou šampionátech. Také v Poháru konstruktérů rozhodují hlavně jejich výkony, protože druhý pilot McLarenu Kovalainen, ani dvojka Ferrari Fisichella na přední umístění nemají. Blíže bodovaným pozicícm bývá však Kovalainen, což je další plus McLarenu.
Räikkönen to opravdu nebude mít v Brazílii a Abú Zabí jednoduché.
Výsledky závodu najdete ZDE