Michael Schumacher pojede v Barceloně v novém autě. Tedy spíše ve staronovém. V testech před sezonou byl Nikovi Rosbergovi mnohem blíž. Proto ho vedení týmu posadí do auta, v kterém se do kokpitu formule 1 vrátil. I když to bylo jen na testovací dráze.
Sedminásobný mistr světa se při Velké ceně Austrálie a následující Grand prix Malajsie o téměř dvacet let mladšímu týmovému kolegovi přibližoval. V deštivé Šanghaji ale přišel krutý propad. byl o vteřinu na kolo pomalejší.
"Šasi, které používal v prvních závodech, se poškodilo a my jsme ho během závodů opravovali, jak jsme mohli," řekl šéf stáje Ross Brawn. Ale úpravy nedosáhly kýženého výsledku. "Michael se postupně zabydluje a snaží se vybudovat si lepší pozici. Auto ho sráželo, s návratem do Evropy jsme dostali možnost něco s tím udělat," dodal Brawn, který byl u všech Schumacherových titulů.
V Číně se prý na Michaelově času podílel fakt, že v roce 2006, kdy naposledy závodil s Ferrari, jezdily formule 1 se zcela odlišnými pneumatikami do mokra. S jejich současným profilem se šampion nedokázal sžít.
"Bylo tam pár dobrých momentů, ale těch špatných bylo naneštěstí mnohem víc," věděl dobře Schumacher po závodě na okruhu u Šanghaje. "Celý víkend se mi nedařilo, všechno bylo špatně."
Ale v Barceloně by se debakl legendy neměl opakovat. A nejen kvůli návratu do testovacího kokpitu. Ve Španělsku Mercedes nasadí několik významných úprav aerodynamiky a bude mít také prodloužený rozvor ve snaze vylepšit práci s rozložením hmotnosti. Tím by se měly rozšířit i možnosti nastavení monopostu, s nimiž nebyl Schumacher spokojen.
Navzdory všem problémům zůstává šéf stáje Ross Brawn klidný. "Kdyby se Michael vrátil a dostal auto, které by bylo o půl vteřiny rychlejší než ostatní, nebavilo by ho to jako dnes. Je to bojovník, a potřebuje cítit, že ho tým potřebuje. Pracovat na vývoji auta umí lépe než kterýkoliv jiný jezdec na světě."