Jen co dorazil do Argentiny a s nezávodním autem si projel jednotlivé erzety, měl jasno. „Takhle rozbitý povrch jsme už dlouho nikde neviděli, snad jen kdysi v Řecku.“
I proto se mu hned v hlavě zrodila taktika, která sice odporuje myšlení profesionálního jezdce, ale byla zárukou úspěchu. „Prostě tu nebyl prostor na pořádné závodění a rychlou jízdu v dobrém tempu. Ten, kdo tu vyzkoušel opravdu naplno sportovat, rychle skončil s poškozeným autem.“
Takhle dopadl třeba Sébastien Ogier, současný vládce rallye, i jeho kolega z Volkswagenu Latvala, kterému v předposlední rychlostní zkoušce přestal fungovat motor či Thierry Neuville, jenž zase v samém závěru urazil kolo.
„Jsem nadšený z výsledku a snového zvratu v posledních okamžicích závodu. Přestože jsme zvolili nepříliš populární taktiku jízdy na úplnou jistou, mnohá místa jsme „vzdali“ a kameny či díry objížděli mimo stopu, není naše ztráta na kilometr nikterak propastná. Vždyť já tu vlastně jel s vypůjčeným autem, protože naše Fiona jde z domu a v okamžiku závodu už byla prodaná. Nabourejte nebo poničte cizí auto, to není jen tak,“ vyprávěl Prokop.
Ten už příští podnik v Portugalsku pojede s nejnovější verzí Fordu Fiesta RS WRC.
Prokop v Argentině potřetí v kariéře skončil v závodě MS čtvrtý, poprvé se mu to podařilo v Argentině 2012, o rok později i v Německu.
Kdy se dočká stupňů vítězů?