Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Prokop před premiérou vytahoval z příkopu Loeba

Martin Prokop | foto: ČTK

12 2010
Hagfors (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Pro jiného by to byl zážitek, na který se nezapomíná. Ale pro jihlavského pilota Martina Prokopa šlo jen o komplikaci při běžném tréninkovém dnu na Švédské rallye. Co na tom, že z příkopu tahal šestinásobného mistra světa Sébastiena Loeba? "Kvůli němu jsme na tréninkovém autě skoro zničili spojku," naoko se zlobil Prokop.

Nezvyklá epizoda naznačila, že víkendová soutěž bude jako obvykle pořádně těžká. A pro českého pilota dvojnásob. Už totiž není "bezejmenným" jezdcem. Je juniorským mistrem světa, od něhož všichni čekají nejlepší výsledky. Ovšem Prokop se toho nebojí. "Něco jsme dokázali, ani my si nemůžeme dávat nízké cíle," uvědomuje si.

Sezona bude netypická ještě v jedné věci. Prokop totiž změnil kategorii. Po působení v juniorském a produkčním šampionátu přešel do kategorie S-WRC. Ta je určena modelům S2000. Jihlavský jezdec si vybral úplně nový vůz Ford Fiesta S2000. "Takový závoďák jsem ještě neřídil. Jezdí se s ním nádherně," rozplývá se.

Fiestu, která při svém debutu vyhrála slavnou Rallye Monte Carlo, zatím jenom testoval. V okolí rodného města, ale také ve Švédsku a v Norsku najezdil přes dvě stovky kilometrů.

"Zatím nemám srovnání se soupeři, ale jen s produkčním mitsubishi. Proti němu je fiesta mnohem rychlejší," uvedl. "Teprve během sezony se ale ukáže, co je auto zač. Jezdili jsme jen na sněhu a ledu, zatímco šotolina a asfalt čekají."

Stačily testovací kilometry na to, aby si na auto pořádně zvykl a mohl už o víkendu jet naplno? "Věřím, že můžu jet rychle, ale na sto procent to ještě není," upozornil. "Teprve nečekané situace v závodě ukážou, jak to jde," dodal.

"Martin je dobrý pilot. Až auto pozná dokonale, bude hodně silný," upozornil vicemistr světa Mikko Hirvonen, který ve fiestě vyhrál Rallye Monte Carlo.

Při prvním podniku sezony bude pro Prokopa pouť za úspěchem ještě složitější než obvykle. Švédská rallye se totiž jezdí ve specifických podmínkách na sněhu a ledě. V nich mají jasnou převahu jezdci ze Skandinávie, zatímco závodníci z jiných koutů planety většinou zůstávají v roli statistů.

"Jestli je nějaký závod na světě, kde si nejsem jistý, je to Švédsko a Finsko," přiznal Prokop. "Všude jinde si troufám, ale tady je to něco jiného." Ovšem juniorský šampion se neustále zlepšuje, před rokem skončil v podobných podmínkách v Norsku třetí ve skupině N. Zároveň byl nejlepším Neseveřanem. "Stejný cíl mám také letos," naznačil Prokop.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze