Prokop vstoupil do svého prvního letošního asfaltového závodu v rámci mistrovství světa opatrně a čekal, co přichystají jeho soupeři. Přesto měl po prvním dnu v čele náskok necelých šesti vteřin na druhého Per-Gunnara Anderssona s fabií. „Nechtěli jsme od začátku tolik spěchat, abychom zbytečně nevyrobili nějakou zbytečnou chybu. Nemělo cenu riskovat,“ vysvětloval Martin Prokop, kterého ve voze Ford Fiesta S2000 naviguje Jan Tománek.
Druhá etapa, nejdelší z celé soutěže, přinesla v rámci kategorie SWRC velký boj. Trojice Sandell, Prokop a Andersson se pohybovala v rozmezí několika vteřin. Nakonec měl nejlepší závěr Sandell. Prokop zůstal třetí a na prvního ztrácel tentokrát necelých šest vteřin on.
„Rychlostní zkoušky druhé etapy mi prostě nesvědčí. Chtěli jsme zvolit podobnou taktiku jako v první etapě. Nakonec se ale jelo ve strašně rychlém tempu. Vím, kde jsme ztratili nějaký čas. Před poslední etapou ale zůstává všechno otevřené. V závěru už nemá cenu se na něco šetřit,“ prohlásil Prokop po druhé etapě.
Druhý den rallye obsahoval dvojí průjezd rychlostní zkouškou Panzerplatte, která patří k nejdelším v mistrovství. Letos měřila 48 kilometrů. Úřadující juniorský šampion dosáhl na třetí a druhé místo. Oba průjezdy vyhrál Patrik Sandell. „Nebylo to zase až tak náročné. Je tam mnoho odboček a snadno se dá udělat chyba. Spíše je to o koncentraci, s délkou problém nebyl,“ řekl český pilot.
S jeho vozem Ford Fiesta S2000 nebyl během úvodních dvou etapy problém. Až v závěru se objevila závada na dobíjení. „Museli jsme auto do servisu z poslední časové kontroly dotlačit. Mechanici poté problém s alternátorem vyřešili. Jinak všechno fungovalo, jak mělo,“ uvedl Prokop.
Německá rallye je náročná především na pneumatiky a množství vytahaných nečistot v druhých průjezdech rychlostní zkoušek. Často proto hrozí proražení pneumatiky. „Naštěstí se nám defekty vyhnuly,“ ulevil si pilot fiesty.
Stejně jako v prvních dvou etapách, pokračovala bitva i v závěrečném dnu soutěže. Ze hry o vítězství hned v úvodní zkoušce vypadl Per-Gunnar Andersson. Po jednom ze skoků vyletěl mimo trať. Musel vyměnit kolo a ztratil několik minut. O vítězství rozhodla jediná chyba. Naneštěstí jí udělal český jezdec.
„Přejel jsem jednu odbočku a musel jsem couvat. Ztratili jsme tím pět vteřin, které rozhodly. Je to zklamání, soutěž jsme měli rozjetou výborně,“ řekl smutně Prokop. „Závodilo se hodně na hraně,“ dodal.
Boj o titul mistra světa určitě nezabalil. Příští závod ho čeká až v dalekém Japonsku. „Jdeme do toho dál, nic nevzdáváme, dokud nebude rozhodnuto. Hlavně aby nám v závěru nechyběly právě body ztracené v Německu,“ přemítal Martin Prokop.