|
Byl rychlejší, protože jel na dvě zastávky v boxech, měl méně benzinu, a tudíž i lehčí auto, se kterým zajížděl jedno nejrychlejší kolo závodu za druhým.
Ve 14. kole trumfl Häkkinena také domácí Rubens Barrichello. Avšak dvojka Ferrari rovněž pro poruchu (hydraulika) do cíle nedojela.
Häkkinen se po prvních zastávkách obou vozů Ferrari v boxech vrátil do vedení, ale ve 30. kole zamířil rovnou do garáže odstavit porouchaný vůz. A to jeho tým před závodem prohlašoval, že potíže se spolehlivostí jsou pryč.
"Vypadá to, že klesl tlak oleje v motoru," sdělil příčiny Häkkinenova odstoupení sportovní šéf Mercedesu Norbert Haug.
Coulthard nakonec bezpečně přivezl McLarenu druhé místo. Jenže zatímco Schumacher se pyšní plný počtem dvaceti bodů, Häkkinen nemá ani jeden.
Druhý závod opět nedojel ani jeden z vozů Jaguar. Odstoupily také oba jezdci týmu Prost. Defekt vozu BAR zastavil rovněž exmistra světa, Kanaďana Jacquese Villleneuvea.
V kvalifikaci porazil britský nováček Jenson Button devátým časem týmového kolegu Ralfa Schumachera z Williamsu, o dvě místa horšího, ale v závodě bodoval šestým místem bratr vítěze.
Kuriozitou byla absence švýcarského týmu Sauber, který se rozhodl nestartovat v závodě kvůli nespolehlivým zadním křídlům obou svých vozů. "Závadu nejsme schopni odstranit. Nemáme jinou možnost než odstoupit, protože naší prioritou je bezpečnost závodníků," sdělil týmový boss Peter Sauber, jehož finský jezdec Mika Salo kvůli uvolněnému křídlu havaroval v sobotním tréninku a totéž se v kvalifikaci stalo Brazilci Pedru Dinizovi. Křídla se zřejmě poškodila otřesy na hrbolatém asfaltu v uličce u boxů.
Při sobotní kvalifikaci na trať postupně spadly tři reklamní cedule, což způsobilo trojí přerušení. Třetí ceduli se už nestačil vyhnout Francouz Jean Alesi a na cílové rovince ji trefil předkem svého vozu Prost. Organizátoři vinili z incidentů silný vítr a hovořili také o "něčí sabotáži". "Bylo to spíš úsměvné než nebezpečné," řekl sice šéf McLarenu Ron Dennis, ale Alesi mluvil jinak: "Jen díky Bohu a přilbě se mi nic nestalo."
Výsledky (71 kol, 305,939 km): 1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:31:35,271 (prům. rychlost 200,4 km/h), 2. Coulthard (Brit./McLaren-Mercedes) -4,302, 3. Fisichella (It./Benetton-Supertec) -39,898, 4. Frentzen (Něm./Jordan-Mugen Honda) -42,268, 5. Trulli (It./Jordan-Mugen-Honda) -1:12,780, 6. R. Schumacher (Něm./Williams-BMW), 7. Button (Brit./Williams-BMW), 8. Verstappen (Niz./Arrows-Supertec), 9. de la Rosa (Šp./Arrows-Supertec), 10. Zonta (Braz./BAR-Honda) všichni -1 kolo.
Stav MS: 1. M.Schumacher 20 bodů, 2.-4. Barrichello (Braz./Ferrari), Coulthard a Fisichella všichni 6, 5. R. Schumacher 5, 6.-7. Frentzen a Villeneuve (Kan./BAR-Honda) oba 3, 8. Trulli 2, 9. Zonta 1.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 26, 2. McLaren-Mercedes 6, 3. Benetton-Supertec 6, 4. Williams-BMW 5, 5. Jordan-Mugen-Honda 5, 6. BAR-Honda 4.
Příští závod: 9. dubna Velká cena San Marina.
Häkkinen (vpravo) a Schumacher na startu Velké cenu Brazílie |