Zaplněné tribuny v ulicích Macaa byly svědkem dramatické podívané. Poslední dva závody seriálu mistrovství světa cestovních vozů s definitivní platností rozhodly o jménu mistra světa pro rok 2006. Před závodem mělo ještě teoretickou šanci na zisk titulu neuvěřitelných devět jezdců, ale nakonec, po lítém boji, obhájil loňské prvenství britský jezdec s vozem BMW Andy Priaulx.
"Byl to nesmírně těžký závod. Nejtvrdší, jaký jsem kdy jel. Ze zadu na mě tlačil Giovanardi a v předu byl pomalejší Thompson," uvedl staronový šampión. "Než jsem protnul cílovou čáru, vůbec jsem netušil jestli titul získám."
Důvod k oslavám měl i Mario Theissen, šéf BMW, které získalo titul v kategorii značek. "Je to skvělý pocit být tu u třetího vítězství našeho cestovního vozu v řadě," radoval se. "Náš nový vůz jsme sice představili až těsně před začátkem sezóny, ale v průběhu celého roku jsme se zlepšovali a nyní můžeme už říct, že to byl správný krok."
Oba závody, jak už je na úzkém městském okruhu pravidlem, se hned po svém startu změnily ve velké drama. Již v prvním závodě hned po startu tvrdě narazil Dirk Müller a zablokoval celou trať. Toho využil právě Prilaux, jenž byl jedním z mála jezdců, kterým se ještě podařilo uvedeným úsekem proniknout.
Další kolize brzo následovaly. Nejprve to byl Thompson ze seatem a chvíli po něm zcela zrušil svůj chevrolet i zkušený Larini, jehož následoval i týmový kolega Menu. Vítězem závodu se tak stal Priaulx, který tak výrazně zvýšil šanci na titul.
Ve druhém závodě startoval až z osmé pozice a musel tak stíhat největší soupeře. Velkou šanci vycítil Jörg Müller, který se hned po startu ujal vedení. Také Farfus s rudou alfou skvěle vystartoval. Ovšem jeho sny o titulu se rychle zhroutily, když při havárii zcela zničil vůz. Jen chvíli po té došlo v zatáčce u hotelu Lisboa další hromadné kolizi a na trať tak musel vyrazit Safety Car.
Jorg si i přes tyto události stále držel vedoucí pozici. Zezadu útočící Priaulx tak musel napnout všechny síly ke stíhací jízdě. Nakonec se mu i díky technickým problémům soupeřů podařilo posunout až na pátou pozici. Ta mu zajistila s těsným jednobodovým náskokem obhajobu titulu mistra světa. Držitelem titulu pro nezávislé jezdce se stal i u nás dobře známý Holanďan Tom Coronel.
Výsledky 1. závodu:
1. Andy Priaulx (BMW 320si) 33:44.490 min., 2. Duncan Hiusman (BMW 320si ) -1.020 vt., 3. Yvan Muller (Seat Leon) -1.385, 4. Fabrizio Giovanardi (Honda Accord Euro R) -2.661, 5. Augusto Farfus (Alfa Romeo 156) -9.596 6. Jorg Müller (BMW 320si) -10.495, 7. Tom Coronel (Seat Leon) -11.089, 8. Peter Terting (Seat Leon) -19.777.
Výsledky 2. závodu:
1. Jorg Müller (BMW 320si) 36:01.074 min., 2. Muller -2.102 vt., 3. Coronel -2.697, 4. James Thompson (Seat Leon) -4.473, 5. Priaulx -5.273, 6. Giovanardi -6.124, 7. Andre Couto (Seat Leon ) -10.344, 8. Dirk Müller (BMW 320si )+ 11.408
Konečné pořadí MS jezdců:
1. Priaulx (Velk. Brit.) 73 bodů, 2. J. Müller (Něm.) 72, 3. Farfus (Braz.) 64, 4. Muller (Fr.) 62, 5. Tarquini (It.)57, 6. D. Müller (Něm.) 54, 7. Rydell (Šved.) 54, 8. Thompson (Velk. Brit.) 54, 9. Terting (Něm.) 49, 10. Gené (Špan.) 36.
Konečné pořadí MS značek:
1. BMW 254 bodů, 2. SEAT 235, 3. Alfa Romeo 154, 4. Chevrolet 128
Konečné pořadí trofeje nezávislých jezdců:
1. Coronel (Niz.) 178 bodů, 2. Rangoni (It.) 100, 3. D'Aste (It.) 93, 4. Sharp (Velk. Brit.) 75, 5. Ceresoli (It.) 69, 6. Romanini (It.) 67, 7. Corthals (Bel.) 57, 8. Balzan (It.) 25, 9. Radermecker (Bel.) 20, 10. O'Brien (Irs.) 17.