Mistrovskou formu naznačil britský jezdec v tréninku tím, že si zajistil pozici na čele startovního pole. Tu však po startu neobhájil, když se před něj hned v první zatáčce dostal André Couto, domácí posila týmu Alfa Romeo. Chvíli po průjezdu prvních vozů se však zatáčka u hotelu Lisboa stala místem první ze série mnoha kolizí.
Kdo se rozhodl sledovat závod právě v těchto místech, byl svědkem všech zásadních okamžiků víkendu. Bez nadsázky se tady rozhodovalo i o titulu mistra světa. Vše zahájil Jorg Müller, který nezvládl zatáčku, tvrdě narazil do ochranné zdi, jež ho katapultovala zpátky na trať.
A to se stalo právě ve chvíli, kdy tu projížděl Robert Huff a Tom Coronel. Hromadná srážka, která následovala, zablokovala trať a než byly všechny poničené vozy odstraněny, musel na okruh Safety car.
Když bezpečnostní vůz zabočil do boxů, startovní pole znovu prudce vyrazilo. Vedoucí Couto to však přehnal, v zatáčce u Hotelu Lisboa ztratil nad vozem kontrolu a čelně narazil do svodidel. Vedení převzal Priaulx sledován Farfusem na Alfě a Rydellem na seatu. Tato trojice, jedoucí v těsném sledu, bojovala o každý centimetr.
Okruh v Macau příliš možností k předjíždění nenabízí, ale i přesto se nakonec podařilo ve 4. kole Farfusovi dostat před Priaulxe. Angličan se nehodlal vzdát a tvrdé souboje pokračovaly i nadále. Pouze s tím rozdílem, že Priaulxovi se přes všechnu snahu nepodařilo vrátit na první pozici.
Velké souboje se odehrávali i za vedoucí trojicí. Především zbývající dva uchazeči o mistrovský titul - Dirk Müller a Fabrizio Giovanardi - bojovali o každý mistrovský bod. Právě italský jezdec byl nakonec prvním, kdo z boje o titul vypadl. Probojoval se sice z hloubi pole až na šestou pozici, ale ve chvíli když projížděl zatáčkou u hotelu Lisboa, chyboval a prudce narazil do svodidel.
S těžce poškozeným vozem se sice ještě snažil dojet do boxů, ale již od pohledu bylo zřejmé, že chybným manévrem se připravil o šanci na titul. V posledním kole si drama prožil i druhý uchazeč o titul - Dirk Müller, který se po havárii propadl ze 4. až na 10. místo.
"Jsem opravdu šťasten, že jsem dnes dosáhl svého prvního vítězství,“ radoval ze svého premiérového vítězství v seriálu Farfus. "Myslím, že Macao je nejtěžším závodním okruhem v celém seriálu, ale bez ohledu na to jsem se pouze snažil dělat svoji práci. Celý víkend byl pro mě ohromně zábavný."
Spokojeností ale zářil i druhý Priaulx, který si připsal cenné mistrovské body a posunul se do čela hodnocení jezdců. Jediný, kdo mohl jeho cestu k titulu ještě zkřížit, byl Dirk Müller, který na něj ztrácel pouze sedm bodů.
Do druhého závodu, který byl odstartován o několik minut později, nejlépe vyrazil Huisman na BMW. Naopak Giovanardi podle očekávání na start závodu kvůli poškození vozu vůbec nenastoupil.
Další sérii nehod zahájil hned po startu d´Este, který opět otestoval pevnost bariéry u hotelu Lisboa. A ve stejném místě se nečekaně rychle rozhodl i boj o mistrovský titul, když zde o chvíli později havaroval i Dirk Müller.
V tu chvíli se Andy Priaulx, bez ohledu na výsledek, stal novým mistrem světa. Jeho bodový zisk už nemohl být překonán. Závod tím však na dramatičnosti neztratil. Nový mistr světa jakoby chtěl dokázat, že si titul opravdu zaslouží. Nadále bojoval o každou pozici a postupně se mu dostal se až za Husmana na druhé místo.
Ve čtvrtém kole závod zdramatizovala další hromadná havárie. Než se podařilo pořadatelům trosky vozů odklidit, musel na trať opět Safety car. Po restartu v předposledním kole se o závěrečné představení postaral doposud skvěle jedoucí Larini, když ve velké rychlosti čelně narazil do bariéry. A kde jinde než opět v zatáčce u hotelu Lisboa.
Na vedoucích místech se již nic nezměnilo, a tak se v cíli Huisman radoval ze svého prvního vítězství v MS. Andy Priaulx pak měl raost z titulu mistra světa.
"Je to opravdu úžasný pocit," radoval se po závodě Priaulx. "Po prvním závodě, když jsem se dozvěděl, že Dirk skončil až 10. a Giovanardi havaroval, cítil jsem svoji výhodu. Když jsem se pak během závodu dozvěděl, že jsem se stal mistrem světa, byl to úžasný pocit."
Spokojenost vládla také u jeho zaměstnavatele BMW, které díky výsledkům svých vozů získalo mistrovský titul i v kategorii značek.
Adam Lacko, jediný český účastník seriálu ve finálovém závodě nestartoval, protože ve stejném termínu bojoval o body v seriálu FIA GT v Dubai.
Výsledky 1. závodu:
1. Farfus jr. (Braz., Alfa Romeo 156), 2. Priaulx (Angl., BMW 320i), 3. Rydell (Švéd., SEAT León), 4. Larini (Ital., Chevrolet Lacetti), 5. Menu (Švýc., Chevrolet Lacetti), 6. Huisman (Hol., BMW 320i).
Výsledky 2. závodu:
1. Huisman (Hol., BMW 320i), 2. Priaulx (Angl., BMW 320i), 3. Menu (Švýc., Chevrolet Lacetti), 4. Farfus jr. (Braz., Alfa Romeo 156), 5. Zanardi (Ital., BMW 320i), 6. Gené (Špaň., SEAT León).
Konečné pořadí MS - hodnocení jezdců:
1. Priaulx 101 bod, 2. D. Müller (Něm.) 86, 3. Giovanardi (It.) 81, 4. Farfus jr. (Braz.) 64, 5. J. Müller (Něm.) 59, 6. Rydell (Švéd.) 56, 7. Tarquini (Itálie) 55, 8. Thompson (Něm.) 53, 9. García (Šp.) 51, 10. Zanardi (It.) 35.
Konečné pořadí MS – hodnocení značek:
1. BMW 273 body, 2. Alfa Romeo 236, 3. Seat 183, 4. Chevrolet 73, 5. Ford 13.
Britský jezdec Andy Priaulx se soustředí ve voze BMW 320i před startem závodu MS cestovních vozů. |